Aviseringar
Rensa alla

Dags att skaffa VPN


Ämnesstartare

Okej ppl, känns som att det är dags att skaffa ett VPN som ett uttryck för en öppen utveckling av internet och emot censur och särintressens inflytande på vårt kära kommunikationsmedel.

Vilken VPN ska ni välja? Och varför just den?

Image


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

variabel:

Ingen / Annan, skriv plz för tips (Du röstade på detta alternativ)

Ville rösta på "vet inte" egentligen. Ska orka ta ett snack med mina n3rdvänner sen.


   
SvaraCitera
Åtta

variabel:

Ingen / Annan, skriv plz för tips (Du röstade på detta alternativ)

Liksom Budo så ska jag göra lite efterforskningar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

variabel:

Ingen / Annan

trevliga grannar tillsvidare


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

trevliga grannar tillsvidare

XD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vad är det och vad gör det och går det på windows?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

variabel:

Ingen / Annan, skriv plz för tips (Du röstade på detta alternativ)

Åtta:

Liksom Budo så ska jag göra lite efterforskningar.

Eller

OF 5:

trevliga grannar tillsvidare


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

variabel:

Ingen / Annan, skriv plz för tips (Du röstade på detta alternativ)

I don´t need.


   
SvaraCitera

I vanliga fall hade jag slutat tanka då det bara är en tidskrävande syssla. Men när de ska hålla stenkoll på allting inklusive TV-serier så tänker jag inte riskera att bli ditsatt. Jag trodde nämligen det var filmer och musik de skulle hålla koll på. Blir nog VPN för mig också. Hellre 50kr i månaden än 50000kr.

Det är något med Flashback som gör så att jag skulle välja deras tjänst. De skiter väl i svensk lag och de har servern utomlands. Lär väl vara samma sak med VPN-tjänsten skaparna av Piratebay tillhandahåller. Så det lutar väl åt de hållen.

Har hört att några av de där tjänsterna inte tvekar att lämna ut personuppgifter.

Någon som vet förresten om de håller/granskar loggar över vad man går in på för något?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

VAPEN!?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sylar:

Någon som vet förresten om de håller/granskar loggar över vad man går in på för något?

Enligt piratebay så ska det inte finnas några loggar alls. Om detta stämmer vet jag inte.


   
SvaraCitera

aristoteles:

Enligt piratebay så ska det inte finnas några loggar alls. Om detta stämmer vet jag inte.

Får lita på det. Ska prova deras betatjänst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

variabel:

relakks.com (Du röstade på detta alternativ)

Verkar det som.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sylar:

Har hört att några av de där tjänsterna inte tvekar att lämna ut personuppgifter.

Någon som vet förresten om de håller/granskar loggar över vad man går in på för något?

är ganska olika från tjänst till tjänst, ipredator ska inte göra det, mullvad.se gör det inte; citat från mail:

"Nej. Du som kund är helt skyddad. Även om servern blir beslagtagen så finns det inte uppgifter på den som kan bevisa att du laddat ner en viss låt t.ex. Vi slipper inte påtryckningarna från stat och IPRED, men grejen är att deras krav blir fruktlösa, eftersom vi inte för loggar."

Frågan är hur hastigheten påverkas, men man kan testa ett dygn hos dem.

mediakatt:

Verkar det som.

relakks.com har skrivit i ett mail till någon på flashback (look it up!) att de i princip är en ISP, och därmed har samma skyldigheter som de; alltså måste de lämna ut till ipred-ppl. (om jag minns rätt)


   
SvaraCitera

Kör på grannarna tills ipredator kommer


   
SvaraCitera