Aviseringar
Rensa alla

Dags att skaffa VPN


Ämnesstartare

variabel:

Ingen / Annan, skriv plz för tips (Du röstade på detta alternativ)

VPN kan härledas till dig som person iaf.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

variabel:

relakks.com har skrivit i ett mail till någon på flashback (look it up!) att de i princip är en ISP, och därmed har samma skyldigheter som de; alltså måste de lämna ut till ipred-ppl. (om jag minns rätt)

Äh, dåligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

variabel:

relakks.com har skrivit i ett mail till någon på flashback (look it up!) att de i princip är en ISP, och därmed har samma skyldigheter som de; alltså måste de lämna ut till ipred-ppl. (om jag minns rätt)

de kan bara lämna ut information som de har. de har ingen skyldighet att spara trafikdata, och jag förstår därför inte varför de skulle göra det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mörknäs:

de kan bara lämna ut information som de har. de har ingen skyldighet att spara trafikdata, och jag förstår därför inte varför de skulle göra det.

indeed. sparar relakks loggar då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

variabel:

indeed. sparar relakks loggar då?

de har ingen skyldighet att göra det (vad jag vet, iallafall), så jag förstår inte varför de skulle göra det. nej. med kommande datalagringsdirektiv (minns inte om det gått igenom eller när det kommer gälla från) så skulle de, då är man nog säkrare med en utländsk proxy. men innan dess så ser jag inte hur det skulle vara någon fara, direkt.

kan tilläggas att jag mest bryr mig av principskäl/paranoia, med tanke på vems namn internetuppkopplingen är i så kommer det inte leda till något åtal oavsett. möjligen om jag planerar kungamord, men knappast annars.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mörknäs:

kan tilläggas att jag mest bryr mig av principskäl/paranoia, med tanke på vems namn internetuppkopplingen är i så kommer det inte leda till något åtal oavsett. möjligen om jag planerar kungamord, men knappast annars.

jo men det är ju just kungamordsbiten man är orolig för.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

variabel:

Ingen / Annan, skriv plz för tips (Du röstade på detta alternativ)

Har inte tid att konsumera lika mycket som förr.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hm :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

variabel:

jo men det är ju just kungamordsbiten man är orolig för.

vet, då behöver man proxy [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mörknäs:

vet, då behöver man proxy

men det får man för typ 50 kr per månad [bigsmile] om du har bredbandsbolaget kan du ringa och få ett års bindningstid mot 50 kronors rabatt per månad, då förlorar du inget på det [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

variabel:

men det får man för typ 50 kr per månad [bigsmile] om du har bredbandsbolaget kan du ringa och få ett års bindningstid mot 50 kronors rabatt per månad, då förlorar du inget på det [wink]

borde startas någon lobbygrupp för kungamördare istället, eller kanske någon bötesfond i stil med p-kassan på planka.nu, vill inte veta av den här orättvisan längre [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mörknäs:

borde startas någon lobbygrupp för kungamördare istället, eller kanske någon bötesfond i stil med p-kassan på planka.nu, vill inte veta av den här orättvisan längre

Faktiskt! har känt mig smutskastad och trampad på väldigt länge, det känns inte som att man har rätt till en åsikt längre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

variabel:

Faktiskt! har känt mig smutskastad och trampad på väldigt länge, det känns inte som att man har rätt till en åsikt längre.

det har gått längre än så, man har inte ens rätt att agera på en påstådd åsikt! det har gått för långt, imorrn stormar jag och mina vänner kungliga slottet med vapen i hand i protest [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vänta nu. fan, glömde proxy [chocked]

bara skojade [ops]


   
SvaraCitera

variabel:

iPredator när det kommer (Du röstade på detta alternativ)

Om jag letade tjänst skulle jag välja piratebay, deras åsikter verkar ligga mera på samma nivå som mina


   
SvaraCitera