Aviseringar
Rensa alla

Dags för att bestämma sig för vilken kamera


Ämnesstartare

PollyPop:

bra för nybörjare antar jag.

Jag har en 450D som jag har jobbat med sen ca 2-3 år tillbaka med. Då började jag som total nybörjare och har tagit med den i mina studier i skolan (går en fotolinje). Den går att utvecklas med och jag klarar mig bra med den (med bra marginal dessutom).

Vad man ska tänka på i framtiden är att investera nu i ett bra kamerahus och sen när du tröttnar, köp inte nytt hus utan nya objektiv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

variabel:

av dom två är nog D3000 bättre, så du ska egentligen jämföra typ 450D och D3000. men i slutändan är alla så lika så det bästa är att du går och klämmer på dem nånstans och jämför vilken du tycker känns bäst.

Bra tips! [wink]

Kouki:

Vad man ska tänka på i framtiden är att investera nu i ett bra kamerahus och sen när du tröttnar, köp inte nytt hus utan nya objektiv.

Så vad tycker du jag ska köpa?


   
SvaraCitera

Kouki:

Vad man ska tänka på i framtiden är att investera nu i ett bra kamerahus och sen när du tröttnar, köp inte nytt hus utan nya objektiv.

å andra sidan är det objektiven som håller och husen som måstes bytas ut (källa: random minne). lite intressanta åsikter på http://www.freeride.se/forum/thread.php?t=47408 och http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?p=1502990


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PollyPop:

Så vad tycker du jag ska köpa?

Gå till närmsta fotoaffär och kläm på dem. Jag säger bara att 450d passade mig 🙂

variabel:

å andra sidan är det objektiven som håller och husen som måstes bytas ut

Det har du iofs rätt i x)


   
SvaraCitera

Kouki:

Det har du iofs rätt i x)

fast jag satsade på huset iof [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, jag får hoppas jag gör rätt val!

Men läste att 1000d var årets kamera 2008 & 2009 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men är det värt att köpta en 1000d?

om jag tröttnar på den och mitt intresse växer så satsar jag ju på en ny helt klart, men som nu när jag ska ta tag i fotandet igen, är inte 1000d bra då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, den är bra men det är ju världens nybörjarkamera. Jag började med 400d och jag tyckte den var väldigt bra men nu fick jag en 500d i julklapp och jag älskar den. Om du har fotat lite innan tycker jag att du ska ta 400d


   
SvaraCitera