Aviseringar
Rensa alla

daim e så jävla gott


dialektalt när det är som värst


   
SvaraCitera

passaro:

dialektalt när det är som värst

Nu muckar du igen! Förresten säger man väl så? Hur skulle man annars säga???


   
SvaraCitera

passaro:

Eller hur. hålla på och peta sig i käften som ett kioskmongo tills man får bort allt.

mmmh precis!!! gillar att du håller med mig för en gångs skull :$


   
SvaraCitera
mynona

passaro:

Brukar bita i skiten i toppen på den och jobba mig därifrån. Rena vetenskapen detta.

Ilar det inte om tänderna att bita i glassen? Jag brukar alltid slicka, inte bita

El Guaje:

Okej bita är alltså det som gäller.

Ett annat tips är mjuka upp det hårda chokladskalet genom att suga och slicka på det; därefter klämma med läpparna och tungan tills skalet spricker och sedan slicka upp skalet. Då återstår bara själva glassen, och den biter man inte i utan slickar upp i cirkelrörelser. Enbart kulorna biter man då man fått in dem i munnen efter att ha svalt själva glasssåsen

Förutsatt att det gäller dajmglassen i strut med skal.

OnT: Ja, dajm är gott, men kärnan lämnar en beläggning mitt på bitsidan av tänderna, ja:

Nintendos BFF:

ah fast kletar ba fast på tänderna hela tiden

... just så, vilket är [n]


   
SvaraCitera

mynona:

Ett annat tips är mjuka upp det hårda chokladskalet genom att suga och slicka på det; därefter klämma med läpparna och tungan tills skalet spricker och sedan slicka upp skalet. Då återstår bara själva glassen, och den biter man inte i utan slickar upp i cirkelrörelser. Enbart kulorna biter man då man fått in dem i munnen efter att ha svalt själva glasssåsen

Haha tack! Det var en fin och detaljerad beskrivning!


   
SvaraCitera
mynona

El Guaje:

Haha tack! Det var en fin och detaljerad beskrivning!

Som Passaro sade är detta en vetenskap. Det krävs en viss teknik för att äta glass. Har aldrig förstått folk som biter. Man ska slicka. [y]


   
SvaraCitera

El Guaje:

mm det är gott. En sån sak man inte kan få nog av.

eller hur!!
och kinapuffar


   
SvaraCitera

och m&m's


   
SvaraCitera

men loungeeeeeeeeeeeeeeeee
ååååååååååååååååååååååååå
åååååååååååååååååååå
lite mer
ååååååååååååååååååå

vill också ha [sad]


   
SvaraCitera

ska kanske äta frukost idag


   
SvaraCitera

mmmm
marabou daim är god


   
SvaraCitera

kanske glass

eller köpa daim

bakisfrulle


   
SvaraCitera

Daim är en sån där chokladsak som man glömmer bort att den finns sen kommer man på att den finns typ fyra gånger per år och så köper man den och äter den och tänker "fan, det här är rätt gott alltså varför köper jag inte detta oftare...".


   
SvaraCitera
Lounge
Ämnesstartare

Phil Ken Sebben:

Daim är en sån där chokladsak som man glömmer bort att den finns sen kommer man på att den finns typ fyra gånger per år och så köper man den och äter den och tänker "fan, det här är rätt gott alltså varför köper jag inte detta oftare...".

WÖRD


   
SvaraCitera