Aviseringar
Rensa alla

dålig engelska?


B3ll4
Ämnesstartare

Ifall man pratar engelska med en person som har engelska som sitt språk, är det störigt för den personen då ifall man talar dålig engelska? är det typ samma sak som när någon bryter mycket på svenska ?? eller tänker inte den engelska personen så mycket på det? eller ska man hålla tyst istället och bara säga lätta ord på engelska så att personen inte märker hur dålig man är [tard] ifall ni fattar hur jag menar?


   
Citera
Ämnesetiketter

Hur fan ska vi veta o mdet är störande för personen i fråga? Idominoffer.


   
SvaraCitera

tänk dig en invandrare som pratar svenska,typ så


   
SvaraCitera

Jag spelar wow, o där går ju allt på engelska. Saken är den att jag suger på engelska, men det är ingen som klagat.


   
SvaraCitera
B3ll4
Ämnesstartare

passaro:

Hur fan ska vi veta o mdet är störande för personen i fråga?

Men det kanske fanns någon här som pratar flytande engelska, eller som kanske är ifrån något engelskspråkigt land som kunde svara


   
SvaraCitera
B3ll4
Ämnesstartare

nazgul:

Jag spelar wow, o där går ju allt på engelska. Saken är den att jag suger på engelska, men det är ingen som klagat.

Men där skriver man väl


   
SvaraCitera

B3ll4:

Men det kanske fanns någon här som pratar flytande engelska, eller som kanske är ifrån något engelskspråkigt land som kunde svara

MEN DET ÄR VÄL FÖR FAN HÖGST JÄVLA INDIVIDUELLT OM MAN NU SKULLE TYCKA ATT DET VORE STÖRANDE ELLER EJ, FÖR FAN.


   
SvaraCitera

B3ll4:

Men där skriver man väl

Precis, så om jag suger på att tala, hur tror du då det är att stava det ?


   
SvaraCitera
B3ll4
Ämnesstartare

passaro:

MEN DET ÄR VÄL FÖR FAN HÖGST JÄVLA INDIVIDUELLT OM MAN NU SKULLE TYCKA ATT DET VORE STÖRANDE ELLER EJ, FÖR FAN.

Men jag menar bara om det låter väldigt dumt när man inte uttalar vissa ord så bra osv, jag förstår väl också att det är lite upp till var och en, men det skadar ju inte att fråga


   
SvaraCitera

B3ll4:

men det skadar ju inte att fråga

Jo.


   
SvaraCitera
B3ll4
Ämnesstartare

nazgul:

Precis, så om jag suger på att tala, hur tror du då det är att stava det ?

Men det är ju inte riktigt samma sak, på onlinespel är dem ju vana vid att alla inte skriver så bra engelska iochmed att alla är från olika länder och inte har engelska som sitt förstaspråk.


   
SvaraCitera

Vad spelar det för roll..? :s
Man måste ju prata för att kunna bli bättre..


   
SvaraCitera

B3ll4:

Men det är ju inte riktigt samma sak, på onlinespel är dem ju vana vid att alla inte skriver så bra engelska iochmed att alla är från olika länder och inte har engelska som sitt förstaspråk.

Okej, men då kan du ju se detta som ett svar på ditt eget inlägg! För en engelsk talande person är säkert väldigt medveten om att alla personer inte har just engelska som modersmål, så därför uppfattar dom det inte som störande.


   
SvaraCitera

jag är bra på engelska, är född svensk men bodde i USA i 2 år. Det är väldigt störande med folk som inte kan xD


   
SvaraCitera
B3ll4
Ämnesstartare

nazgul:

Okej, men då kan du ju se detta som ett svar på ditt eget inlägg! För en engelsk talande person är säkert väldigt medveten om att alla personer inte har just engelska som modersmål, så därför uppfattar dom det inte som störande.

Men det är ju annorlunda att skriva och att prata irl. Det är ju dessutom lättare att utrycka sig när man skriver än när man pratar.


   
SvaraCitera