Aviseringar
Rensa alla

Dålig engelska


Åtta
Ämnesstartare

Min bror sitter och spelar någonting som heter Prop Hunt, samtidigt som han sitter och pratar i mikrofon över steam. Hans engelska är så dålig att jag vill dö lite inombords varje gång han säger någonting. Blir så ledsen. [sad]

För att bidra med diskussionsvärde så kan vi här tala om huruvida ni brukar skämmas över människor som talar dålig engelska. Är ni kanske en sådan människa som andra skäms över? [smile]


   
Citera

Gillar inte att höra folk med en svensk dialekt [sad] Mest för att det är en stor risk att man någon dag blir så själv.

Talar ingen engelska längre men har aldrig haft problem med en svensk accent, so I'll be alright [blush]


   
SvaraCitera
kachin

han blir väl bättre med tiden, bra träning det där, så det är ju nåt positivt 🙂


   
SvaraCitera

talar brittisk engelska wohoooooooooooooooo sniggt


   
SvaraCitera

jag suger på engelska, blir nervös och gör de ständigt återkommande felen, glass istället för ice cream, leg istället för ID.
Bara det faktum att jag säger World Trade CENTER och inte world TRADE center avslöjar väl mig..


   
SvaraCitera

Åtta:

Är ni kanske en sådan människa som andra skäms över?

[sad]


   
SvaraCitera

Jag skäms mer för mig själv när jag försöker skriva det än när jag talar det. Blir alltid så osäker på grammatiken när jag skriver >_<
Fast läsa/lyssna på har jag inga som helst probz


   
SvaraCitera

Ja, så jävla pinsamt med engelska där svenskan typ.. skiner igenom 🙁

ju shud nat räjp etc


   
SvaraCitera

Åtta:

Hans engelska är så dålig att jag vill dö lite inombords varje gång han säger någonting. Blir så ledsen.

haha [bigsmile] vad gulligt[smile]


   
SvaraCitera

Att skriva och läsa engelska gör jag antagligen lika bra som svenska, eller nästan iaf. Men att tala tycker jag är svårare, jag blir så stressad.


   
SvaraCitera

Jag har nått den andra naiviteten; istället för att snacka tillgjord engelska så att jag inte ska få ngn accent talar jag svenska-akademin-engelska; jag bryter så mkt som jag vill.


   
SvaraCitera

Jag är bäst på engelska. [y]

Fast jag har problem att prata med folk över huvud taget, så jag vill inte lova att det låter bra spontant. Däremot är det klockrent när det är inövat.


   
SvaraCitera

Jag kommer å tänka på då jag var på Lanzarote för några år sen och typ alla butiksägare där var av nån anledning pakistanier så när jag pratade med dem så blev min röst mer och mer lik Apus från Simpsons.[shake] Jobbigt...


   
SvaraCitera

Det är pinsamt att se folk som pratar dålig engelska med någon som är amerikan/engelsman. Som när Torsten Flinck skämmer ut sig inför Kevin Bacon.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera