Aviseringar
Rensa alla

Dålig hörsel


Ämnesstartare

Jag har på senare tid börjat notera att min hörsel i vänstra örat blivit mycket sämre. Tidigare har jag kunnat "dra" lite i örat, så skulle jag höra bättre- som om det var någonting i vägen som gjorde att jag inte hör. Nu hör jag inte bättre när jag "drar" i örat, faktum är att om bara lyssnar med vänstra örat i mina hörlurar kan jag absolut inte höra lika bra som i högra... Jag har inte särskilt hög volym när jag spelar eller när jag lyssnar på musik, finns det någonting man kan göra? Vill inte bli hörselskadad vid 14 års ålder... :/


   
Citera
Ämnesetiketter

Det här hände mig för några dagar sedan, för att jag var förkyld. är du förkyld?

om inte, brukar man väl rekommendera att besöka läkare.


   
SvaraCitera
Algot

Rensa öronen, jag har haft samma problem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vaxpropp ksk


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Algot:
Rensa öronen, jag har haft samma problem.

Bananlåda:
Vaxpropp ksk

Det jag misstänkt, provat med revaxör och sedan tvätta ur, det kom knappt ut något dock. Men det är värt ett försök till. 

förkyld?

Nej, var nyligen förkyld men jag har haft sämre hörsel långt innan det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

spearmint:

Det jag misstänkt, provat med revaxör och sedan tvätta ur, det kom knappt ut något dock. Men det är värt ett försök till. 

Nej, var nyligen förkyld men jag har haft sämre hörsel långt innan det.

Näe du får gå till läkar skit så dom kan suga eller spola ut de, spola brukar funka best dock. Om det är vax alltså


   
SvaraCitera

spearmint:
Jag har på senare tid börjat notera att min hörsel i vänstra örat blivit mycket sämre. Tidigare har jag kunnat "dra" lite i örat, så skulle jag höra bättre- som om det var någonting i vägen som gjorde att jag inte hör. Nu hör jag inte bättre när jag "drar" i örat, faktum är att om bara lyssnar med vänstra örat i mina hörlurar kan jag absolut inte höra lika bra som i högra... Jag har inte särskilt hög volym när jag spelar eller när jag lyssnar på musik, finns det någonting man kan göra? Vill inte bli hörselskadad vid 14 års ålder... :/

Känns det konstigt i örat, typ som att du har något i örat? Du kan ha en vaxpropp, jag har fått det när jag var i din ålder, det är inte vanligt men det är inte omöjligt. Du borde uppsöka läkare! 🙂


   
SvaraCitera