Aviseringar
Rensa alla

Dålig och möjligtvis skadlig ovana.


Ämnesstartare

Har under en tid (ca 1-2 år) haft ovanan att trycka in mina halspulsådror. Det började som en sorts "Quick high" men övergick snabbt till att jag gör det lite när som helst utan att ens tänka på det, allt ifrån någon sekund till att det svartnar i blicken och armar/ben/huvud spasmar ofrivilligt.

Jag inser att detta på något vis måste vara mindre än hälsosamt för min lilla hjärna men även när jag tänker att jag ska sluta så ertappar jag mig själv med att föra handen emot halsen och trycka.

Någon som kan ge tips till hur man kan bli av med dåliga ovanor av liknande slag?

Tacksam för svar!

(Tråden kanske är lite felplacerad, hänvisa gärna. [cute])


   
Citera

hahahahahahahahaha XD


   
SvaraCitera

stackare [sad] är det en tvångstanke alltså?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ha en allt för tjock halsduk som täcker dina pulsådrar D:


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hänskapt:

är det en tvångstanke alltså?

Jo jag skulle gissa det, typ som att knäcka lederna. [crazy]


   
SvaraCitera

Vad i h-e!? [confused]


   
SvaraCitera

Mekluba:

Någon som kan ge tips till hur man kan bli av med dåliga ovanor av liknande slag?

Varje gång som du kommer på att du gör det så slå till dig själv hårt i ansiktet.

Funkar för de flesta sorters tics eller tvångstankar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Varje gång som du kommer på att du gör det så slå till dig själv hårt i ansiktet.

Funkar för de flesta sorters tics eller tvångstankar.

Haha, kan ju alltid prövas..

Kan bara se det framför mig: Kul att sitta brevid killen som först försöker strypa sig och sedan ger sig själv en saftig höger på tunnelbanan.. [bigsmile]


   
SvaraCitera

Mekluba:

Kul att sitta brevid killen som först försöker strypa sig och sedan ger sig själv en saftig höger på tunnelbanan.. [bigsmile]

Haha, ja! Men föredelen är att det funkar efter ett tag. [y]


   
SvaraCitera

Mekluba:

Jo jag skulle gissa det, typ som att knäcka lederna. [crazy]

mm, men prova o ha halsduk så kommer du till att tänka på att du inte ska göra det [wink]


   
SvaraCitera

vart ska man trycka? ,d nu blir ja sugen på att testa ;o


   
SvaraCitera

Jonnybravo91:

Varje gång som du kommer på att du gör det så slå till dig själv hårt i ansiktet.

Funkar för de flesta sorters tics eller tvångstankar.

hehe (Y)


   
SvaraCitera

Ta en halsduk.

Jag hade ovanan att typ dra mig i underläppen så att det klickade till, det började med att jag bara gjorde det, men sen blev det till en ovana, men jag lyckades sluta på något mirakulöst sätt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aankan:

nu blir ja sugen på att testa ;o

Jag gör det med tummen och pekfingret strax över adamsäpplet. Rekommenderar inte att du gör det dock, kan leda till en ganska otrevlig huvudvärk. [n]

hhaannnaaa:

Jag hade ovanan att typ dra mig i underläppen så att det klickade till

Klickade till hurdå? O.o

halsduk verkar ju vara som the obvious solution, speciellt nu när det börjar bli kallt! [cheers]


   
SvaraCitera

Natural selection ftw.


   
SvaraCitera