Aviseringar
Rensa alla

Dålig självbild?


Ämnesstartare

Jag undrar över en sak. Har alltid hatat mina ben, tycker jag har väldigt stora vader ( det går i släkten) och tjocka lår. Jag vill aldrig gå med tights ( vill inte visa mina vader ) eller korta t-shirtar då jag inte vill visa mina lår . Tog en bild igår när jag hade tights på mig , och mina ben såg MYCKET smalar ut än vad jag ser dom. Sen läste jag att kameran alltid lägger på ca 10 kg på bilder, hur jävla smala ben har inte jag då? det kan då inte stämma. Kan man verkligen lita på kamerans bilder eller ska man lita på självbilden? tacksam för svar här...


   
Citera

patricia123:

korta t-shirtar då jag inte vill visa mina lår

låter mkt logiskt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

låter mkt logiskt.

haha okej lät lite fel där, menar att jag inte vill gå i korta tröjor och t-shirtar där mina lår syns extra mycket.


   
SvaraCitera

patricia123:

haha okej lät lite fel där, menar att jag inte vill gå i korta tröjor och t-shirtar där mina lår syns extra mycket.

jag förstår fortfarande inte vad tröja har med lår att göra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

jag förstår fortfarande inte vad tröja har med lår att göra.

nä men skitsamma. skulle vara bra om du kunde ge ett svar. haha[cute]


   
SvaraCitera

patricia123:

nä men skitsamma. skulle vara bra om du kunde ge ett svar. haha

kameran ger en mer rättvis bild skulle jag tippa på, ja.

När du själv ser dig själv är det svårt att vara objektiv, på foton brukar det gå lite lättare imo.


   
SvaraCitera

kameran lägger inte på några kilon, och skulle den det så är det fortfarande bara en bråkdel av så många som dina egna ögon lägger på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

kameran lägger inte på några kilon, och skulle den det så är det fortfarande bara en bråkdel av så många som dina egna ögon lägger på.

hur mycket lägger ögonen på då?


   
SvaraCitera

patricia123:

hur mycket lägger ögonen på då?

Det beror helt på hur skev din självuppfattning är.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

Det beror helt på hur skev din självuppfattning är.

Jaha okej [smile]


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:

jag förstår fortfarande inte vad tröja har med lår att göra.

märks att du är man.
om man har lång tröja som går ner till knäna så visas inte låren så tydligt som de hade gjort om man haft kort.... fattar du nu?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fjarilsvingar:

märks att du är man.om man har lång tröja som går ner till knäna så visas inte låren så tydligt som de hade gjort om man haft kort.... fattar du nu?

tack. äntligen nån som fattar 🙂 har dock inte ända ner till knäna. haha


   
SvaraCitera

fjarilsvingar:

märks att du är man.

Din sexistiska mammaknullare [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Din sexistiska mammaknullare

HAHA. okej, låt oss nu fokusera på min fråga. vill gärna ha mer svar.


   
SvaraCitera

För det första så ska tjejer inte ha pinnsmala lår och vader enligt mig, saftiga ska de va! [no-no]

Kan du länka någon bild på någon som har likadana vader/lår som dig? Om du inte vill lägga ut bild på dig själv dvs, annars är ju det att föredra.


   
SvaraCitera