Aviseringar
Rensa alla

dålig självkänsla


Ämnesstartare

Jag har sjukt dålig självkänsla (har försökt träna upp den men det verkar helt omöjligt),jag hatar mig själv och mitt utseende väldigt mkt och kan gå omkring och upprepa meningar för mig själv, tex "Jag är så jävla ful" och "Jag hatar mig själv"

Sen är jag jättedålig på att tala inför folk också,och massor av andra saker...

Och pricken över i:et är att jag misstänker att jag har aspergers (är verkligen inte säker, men eftersom jag har så dålig självkänsla, gör tanken mig väldigt deppig[shake])

tacksam för pepp och råd[love]


   
Citera
Ämnesstartare

Gå till en psykolog så kan du få hjälp [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mitt enda bra råd: kontakta en psykolog


   
SvaraCitera

Hej!

Vad tror du är anledningen till att du hatar dig själv och ditt utseende? När började du känna såhär?

Varför misstänker du att du har aspergers?

Har du pratat med någon vuxen om de här tankarna? Det kan vara väldigt skönt att prata med till exempel en kurator på skolan.

[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har också ÄCKLIGT dålig självkänsla. Inte så att jag går omkring och tänker dumma tankar, men jag känner mig dum, nästan hela tiden förutom när jag är ensam.
Du borde testa och se om du har asberger. hoppas inte :/
men om du har det, ge inte upp! <3


   
SvaraCitera

Jag tror inte att folk bryr sig om hur du ser ut och om dom gör det så är det fan deras problem ... inte ditt ! sen kommer ditt utseende att förändras hela tiden so don't worry and enjoy life [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag gillar inte heller mitt utseende


   
SvaraCitera

Istället för o koncentrerar dig på vad du inte gillar med dig själv, försök o komma på de saker du faktiskt tycker om hos dig själv! Lättare sagt än gjort, men det är en bra början.

Du har tex fina ögon! Vet att det kanske är lite redigerat, but still! Om du känner att du har vissa "brister" får du också tänka på att det förmodligen bara är du som märker dom.

Det där med att prata inför folk vet jag att det är lite jobbigt, var jätteblyg när jag va liten. Men det försvann sen med tiden och det gör det nog för dig också.

Sök upp någon om du tror att du har aspberger, kolla för säkerhets skull. Lycka till!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Shilind:

Du har tex fina ögon!

tack så jätte mycket!


   
SvaraCitera

Låter som att ditt självförtroende också är ganska så obefintligt. Jag själv har också helt galet låg självkänsla och gick hos psykolog men vi hann aldrig riktigt gräva djupare i det förrän hon gick på mammaledighet. Men usch det hindrar än så mycket i livet, jag sitter hemma hela dagarna för att jag har så dålig självkänsla att jag inte skulle klara ett jobb. Jag KAN inte ta kritik (inte ens konstruktiv) för då skäms jag ihjäääl och ligger och gråter på kvällen (gud vad patetiskt egentligen) ... ah känns som att jag skulle kunna skriva en hel roman här och jag har inte ens någon poäng... :S haha, menee jadu, vet hur det känns iaf.

Styrkekramar!


   
SvaraCitera

Det där går alltid att jobba på. Jag hatade mig själv för allt jag gjorde för några år sedan men jag mår bättre nu.


   
SvaraCitera