Aviseringar
Rensa alla

dåliga betyg! Kommer det ge en affekt senare?


LucifersNIGHTMARE:

okej, jag har fattat '' I'm Fucked '' 😛

nej, men du får skärpa till dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

nej, men du får skärpa till dig.

det gör jag ju, du känner inte mig som person och vet inte om jag pluggar elr inte, det var inte så som om det står på texten , jag är en 15 år kille som inte ger any fucks whatsoever about school 😛


   
SvaraCitera

LucifersNIGHTMARE: jag är en 15 år kille som inte ger any fucks whatsoever about school 😛

coola killN^


   
SvaraCitera

LucifersNIGHTMARE:

Hahah..ja jag ska säkert testa medicinerna och se om det botar

se på det så här: visst, biverkningar finns, och du kommer uppleva dem, men de är kortvariga, och vinsterna är stora. så det är liksom inget snack om saken. vill du prestera ordentligt så måste du ta så många genvägar du bara kan. medicinering är ett stort steg, oavsett om man har add eller om man är helt neurotypisk så kan det potentiellt hjälpa och vara värt det, men i synnerhet med add. de två näst viktigaste delarna att jobba med är studieteknik och studieschema.

och kom ihåg att målet är att prestera bra så effektivt som möjligt. du kan delvis kompensera för nedsatt förmåga eller dålig studieteknik genom att lägga ner mer tid på studier i stället, men det är slöseri med tid och energi. lägg den tiden på att läsa på om studieteknik, skaffa bättre vanor, och studera i detalj hur din kropp och din hjärna fungerar och vad respektive behöver för att fungera bra, och ändra om din vardag för att fungera optimalt. gör du det, och gör du det bra, kan du förmodligen lägga ner mindre tid på pluggande än du gör nu, men prestera mångdubbelt bättre till mindre ansträngning. det är det du vill. att effektivisera så att du kan lägga din tid på annat också. lägger du 16 timmar om dygnet på pluggande så gör du fel. kom ihåg det.


   
SvaraCitera

kom även ihåg vad alla andra skrivit: högstadiebetygen är endast till för att du ska komma in på den gymnasielinje du vill gå, på den skola du vill. det är inte oviktigt, på något vis, du ska gå något som du trivs med för vettiga resultat. men, så länge du fixar det så är betyg strunt samma. du har extremt diminishing returns av att plugga för betygen när du redan säkrat en plats, så i stället ska du plugga för kunskapen. när du har tid, läs upp matte, natur- och samhällsämnen, och allt som intresserar dig, även om det inte kommer leda till högre grundskolebetyg. det är bra att variera studier, och du kommer tjäna på det i längden.


   
SvaraCitera

lyllo dig


   
SvaraCitera

det är klart du ger effekt fnö du måste ha bra betyg för bra utbildning


   
SvaraCitera

Det du behöver grundskolebetygen till är gymnasiumet sen är de skitsamma med dom


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

coola kill

player one:
kom även ihåg vad alla andra skrivit: högstadiebetygen är endast till för att du ska komma in på den gymnasielinje du vill gå, på den skola du vill. det är inte oviktigt, på något vis, du ska gå något som du trivs med för vettiga resultat. men, så länge du fixar det så är betyg strunt samma. du har extremt diminishing returns av att plugga för betygen när du redan säkrat en plats, så i stället ska du plugga för kunskapen. när du har tid, läs upp matte, natur- och samhällsämnen, och allt som intresserar dig, även om det inte kommer leda till högre grundskolebetyg. det är bra att variera studier, och du kommer tjäna på det i längden.

tack för ditt svar !!


   
SvaraCitera

Ej försök att kämpa skit i framtiden tänk istället nu i nutiden jag vet betygen är konstiga men kämpa min bror hade dåliga sen bättre när han kämpade i kämpa dude kämpa. Du kommer få bra betyg snart. LYCKA TILL! 


   
SvaraCitera

har de infört det där betyget för ordning och närvaro än? 


   
SvaraCitera

Blivande_japan: så om du inte ens klarar högstadiet kommer gymnasiet vara helt jävla omöjligt

Hur fan kan du ens säga något sådant? Vad är det för nyliberal darwinism du basunerar ut? Jag har upplevt många exempel på folk som inte har varit den bästa i högstadiet, men ändå klarat av gymnasiet. I högstadiet pluggar man ju ämnen som man inte väljer själv överhuvudtaget. Men i gymnasiet får man ju välja, till viss del, alla kurser själv. Speciellt om man går en specifik yrkesutbildning. Så snick snack säger jag.

Men däremot om du menar att specialhjälp i skolan är undermålig, för t.ex. individer med ADD, då har jag förståelse.


   
SvaraCitera

Istechetvåpunktnoll:

Hur fan kan du ens säga något sådant? Vad är det för nyliberal darwinism du basunerar ut? Jag har upplevt många exempel på folk som inte har varit den bästa i högstadiet, men ändå klarat av gymnasiet. I högstadiet pluggar man ju ämnen som man inte väljer själv överhuvudtaget. Men i gymnasiet får man ju välja, till viss del, alla kurser själv. Speciellt om man går en specifik yrkesutbildning. Så snick snack säger jag.

Men däremot om du menar att specialhjälp i skolan är undermålig, för t.ex. individer med ADD, då har jag förståelse.

kraven i högstadiet är väldigt låga, och det är skillnad mellan att vara "bäst" i högstadiet och att åtminstone bli godkänd i det mesta. jag vill tillägga att jag tror alla kan klara av högstadiet om man anstränger sig och får den hjälp man behöver.

sen bygger gymnasiekurser på högstadiekurserna, tänker då på engelska, matte och svenska, vilket jag tror alla fortfarande läser..?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

kraven i högstadiet är väldigt låga, och det är skillnad mellan att vara "bäst" i högstadiet och att åtminstone bli godkänd i det mesta. jag vill tillägga att jag tror alla kan klara av högstadiet om man anstränger sig och får den hjälp man behöver.

sen bygger gymnasiekurser på högstadiekurserna, tänker då på engelska, matte och svenska, vilket jag tror alla fortfarande läser..?


Jag har inte problem med svenska,matte eller engelska


   
SvaraCitera

LucifersNIGHTMARE:

Se till att du får godkänt i de andra ämnena också då.


   
SvaraCitera