Aviseringar
Rensa alla

dåliga betyg! Kommer det ge en affekt senare?


LucifersNIGHTMARE:

okej, jag har fattat '' I'm Fucked '' 😛

nej, men du får skärpa till dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

nej, men du får skärpa till dig.

det gör jag ju, du känner inte mig som person och vet inte om jag pluggar elr inte, det var inte så som om det står på texten , jag är en 15 år kille som inte ger any fucks whatsoever about school 😛


   
SvaraCitera

LucifersNIGHTMARE: jag är en 15 år kille som inte ger any fucks whatsoever about school 😛

coola killN^


   
SvaraCitera

LucifersNIGHTMARE:

Hahah..ja jag ska säkert testa medicinerna och se om det botar

se på det så här: visst, biverkningar finns, och du kommer uppleva dem, men de är kortvariga, och vinsterna är stora. så det är liksom inget snack om saken. vill du prestera ordentligt så måste du ta så många genvägar du bara kan. medicinering är ett stort steg, oavsett om man har add eller om man är helt neurotypisk så kan det potentiellt hjälpa och vara värt det, men i synnerhet med add. de två näst viktigaste delarna att jobba med är studieteknik och studieschema.

och kom ihåg att målet är att prestera bra så effektivt som möjligt. du kan delvis kompensera för nedsatt förmåga eller dålig studieteknik genom att lägga ner mer tid på studier i stället, men det är slöseri med tid och energi. lägg den tiden på att läsa på om studieteknik, skaffa bättre vanor, och studera i detalj hur din kropp och din hjärna fungerar och vad respektive behöver för att fungera bra, och ändra om din vardag för att fungera optimalt. gör du det, och gör du det bra, kan du förmodligen lägga ner mindre tid på pluggande än du gör nu, men prestera mångdubbelt bättre till mindre ansträngning. det är det du vill. att effektivisera så att du kan lägga din tid på annat också. lägger du 16 timmar om dygnet på pluggande så gör du fel. kom ihåg det.


   
SvaraCitera