Aviseringar
Rensa alla

Dåliga förlorare


Ämnesstartare

Är du en sådan som blir stingslig och jobbig och har svårt att acceptera när du förlorat/kommit sist?

Jag har alltid fått lära mig att det inte spelar någon roll, "det är bara ett spel", och således inte alltid fått vinna i spel med vuxna som liten, jag såg det tidigt som självklart att man ibland vann och ibland förlorade och grät inte för det, även om jag ju helst vann såklart.
Mitt yngre syskon har fått samma uppfostran men tänker inte alls på samma sätt och blev redan som mycket liten arg och ledsen när hen förlorade i sällskapsspel. Än idag blir hen rätt jobbig och sur.
Kanske beror det på att jag inte hade någon jämnårigt syskon att spela eller konkurrera med i väldigt ung ålder och därför inte alltid behövt dela, för sådant har ju med uppfostran och erfarenheter att göra tänker jag.


   
Citera
Ämnesstartare

nej. väldigt sällan.


   
SvaraCitera

ibland

fast döljer d

ibland bakom skämt

så tror ej ngn vet d ens


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej, dålig förlorare är jag inte. Men blir nedstämd av förlust.


   
SvaraCitera
mynona

nej

men jag kan låtsas vara det ibland. 

seriöst arg över att jag förlorat skulle jag kunna bli mot en icke värdig vinnare, men jag brukar inte förlora mot någon sådan. det närmaste jag kommer är min irritation mot folk som anser sig ha vunnit när de inte har det, som i en diskussion, eftersom de då fortsätter vara blinda. det är irriterande


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan va en ganska dålig förlorare ja....


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: Nej

Inte på det viset men dom FÅ gånger jag ställs inför saker jag inte klarar av så slutar jag ta det på allvar och betraktar aktiviteten som ett skämt, så jag är en dålig förlorare på ett annat vis. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

när jag verkligen tycker mig ha förlorat något blir jag sur, men de flesta spel är jag så dålig i att det mer upplevs som slump.


   
SvaraCitera
Draug

nej är inte dålig förlorare när det gäller spel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Draug:
nej är inte dålig förlorare när det gäller spel.

menade allmänt också


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: Nej

Faktiskt inte


   
SvaraCitera

Nej, är en dålig vinnare istället Cool


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: Nej

Har i stort sett noll tävlingsinstinkt så jag bryr mig inte så mycket.


   
SvaraCitera

japp, blir alltid förbannad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: Ibland

Om det är något jag anser mig vara bra på kan jag vara en rätt dålig förlorare, fast det var mer när jag var yngre.


   
SvaraCitera