Aviseringar
Rensa alla

Dåliga vänner eller inga alls?


Ämnesstartare

Hellre ensam eller med få vänner, än "gäng"


   
SvaraCitera
Ssarah

Hellre ensam. Jag klarar mig bra utan idioter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hellre inga än dåliga. Det känns mycket bättre att vara ensam än att hänga med idioter. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Indiesponge:

Är det bättre att ha dåliga vänner än att inte ha med dem att göra?

Bra vänner, eller inga alls.


   
SvaraCitera

Bra vänner eller inga alls för mig med. Synd att dåliga vänner förstör ens självförttroende och hindrar en från att skaffa bra vänner[sad]


   
SvaraCitera
Papper

Du kan nog skaffa nya, om du inte är lika mongo osocial som jag. ^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xKiTTiEHx:

Hellre inga än dåliga. Det känns mycket bättre att vara ensam än att hänga med idioter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Marwin1:

dåliga vänner förstör ens självförttroende och hindrar en från att skaffa bra vänner

Det är så sant!
Man kan bli så sårad..

men det värsta är bra vänner som man blir osams med, när de vet
saker om en som de kan skada en me..


   
SvaraCitera
Jeay_L

Skaffa nya vänner å så dumpar du dina gamla såkallade vänner ordentligt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har bara tre riktigt nära vänner.
Dold text: Jonatan, Ivar, Olof.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bara jag som tänker på bob hund?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Indiesponge:

Är det bättre att ha dåliga vänner än att inte ha med dem att göra?

Nej. Det är bättre att du försöker skaffa riktiga vänner istället.


   
SvaraCitera

bexxen:

nej, skaffa dej bra vänner, jag vill hellre inga ha än att ha dåliga. Hade en period i mitt liv då ja bara hade falska vänner, men sökte upp nya kontakter ist ^^

Hur hittar man nya vänner då när man inte har några vänner. Har man redan vänner kan man ju lära känna deras vänner, eller så är man ute och festar och lär känna nytt folk så.
Jag har flyttat till en ny stad och känner mig så ensam


   
SvaraCitera

Titania_88:

Hur hittar man nya vänner då när man inte har några vänner. Har man redan vänner kan man ju lära känna deras vänner, eller så är man ute och festar och lär känna nytt folk så.
Jag har flyttat till en ny stad och känner mig så ensam

Det gör man inte... det finns ingen step-by-step guide för att hitta vänner. Jag har också flyttat bort från alla jag kände, fast när jag var 5 år. Om jag hade lyckats med att hitta vänner så skulle jag ha delat med mig men tyvärr, hittils har jag kommit fram till att om du inte har nåra vänner så är du mer eller mindre såld, om du inte har lite tur.

Men alla här skulle ju kunna umgås i teori. Finns ju hur många som helst här som inte har nåra vänner [crazy]


   
SvaraCitera

salem1:

Men alla här skulle ju kunna umgås i teori. Finns ju hur många som helst här som inte har nåra vänner [crazy]

LOL ja tydligen. Hur många gånger har man inte läst detta, att alla ens kompisar är idioter och att man inte gillar dem etc? Jag tror faktiskt att en del av dessa kanske uppskattar sina kompisar mer än de tror. Personen kanske kände sig sviken någon gång och känner för tillfället att kompisen/kompisarna är oschyssta och opålitliga osv. men oftast är det nog missförstånd helt enkelt. Och även om de kanske har varit oschyssta vid några tillfällen, så tror jag att man föredrar att vara med dem än att vara den där personen som är utanför alla och sitter själv i något hörn i matsalen t.ex.

Visst, är de oschyssta mot dig väldigt ofta så ska du nog söka andra kontakter, men jag tror att en hel del 'deprimerade' personer som tycker synd om sig själva och känner att alla är idioter utom en själv helt enkelt överdriver en aning. Ni har säkert själva råkat göra något liknande mot någon annan rent omedvetet (glömt bort, sagt något olämpligt t.ex.).


   
SvaraCitera