Aviseringar
Rensa alla

Dåligt att läsa till ingenjör på Högskolan i Skövde?


passe aro :

Varför då.

Ingen av de jag pratat med ser till sådant, allt från chefer på Volvo, Ericsson, SKF mfl till mindre bolag. De kollar så att man har examen och sedan till personen i fråga. Oavsett arbetsmarknad.

Senast i förrigår pratade jag med en från Ernest & Young ang detta. Förekommer fall där man kollar på sådana detaljer men överlag - nej. 

Jag tycker att jag överlag märker att arbetsgivare tycker att det är status att man gått på kth (kan ej uttala mig om andra universitet då jag ej går där), men sen är det möjligt att de inte bryr sig så mycket i praktiken när de ska anställa.


   
SvaraCitera
kachin

Det är ju upp till var och en, vad man gör utav sin utbildning.
Går du runt där i Skövde och tänker "den här skolan är sämst, har dåligt rykte och jag kommer inte få något jobb" är det klart att det inte blir bra. Gör det bästa av saken, ta eget ansvar och lev med att du har en kass lärare någon gång ibland. Det mesta kan man plugga själv. Dessutom har de flesta lärosäten något rötägg till lärare. Tror inte Skövde är så dåligt. Kan ju vara gamla rykten som lever kvar osv. 

Det är vad du kan och hur du är som person som spelar störst roll när du söker jobb. Var du pluggat spelar mindre roll.


   
SvaraCitera

 

Att ha läst till ingenjör ses ju aldrig som dåligt.. men visst det finns såklart prestigefylldare och bättre ställen än skövde.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

klarar du examen lär du nog ha jobb nästa dag i princip


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

det beror väll ändå på vem som värderar det. studenten, skolan, framtida arbetsgivare etc


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kulturmarxisten: Jag har pluggat där, var dåligt, nuff said.

 vad var dåligt? vad läste du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men hur är de att byta skola och program mellan terminerna?


   
SvaraCitera
JakkeF

Chalmers eller KTH är väl bättre antar jag. Skövde är ju en liten håla.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Riktigt jävla värdelöst äre, samtliga universitet på planeten är kassa.. Verkar som att du måste åka iväg till Mars och plugga där borta är jag rädd! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JakkeF: Chalmers eller KTH är väl bättre antar jag. Skövde är ju en liten håla.

 vad ska man göra om man inte kommer in på Chalmers eller KTH?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

 vad ska man göra om man inte kommer in på Chalmers eller KTH?

Flytta ut på gatan. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

inte för att dessa skolor är bra. men vilken av dessa skolor skall man hellre gå i: JTH, Högskolan i Halmstad eller Högskolan i Skövde? SKall läsa till maskiningenjör.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura: Högskolan i Halmstad eller Högskolan i Halmstad?

 Högskolan i Halmstad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vad innebär designingenjör?


   
SvaraCitera