Aviseringar
Rensa alla

Dåligt grafikkort till wow?


Ämnesstartare

Har precis installerat WoW till min nya laptop, men det första som händer är att bilden laggar. Alltså, miljön/terrängen visas bara i skimrande färger, men jag kan fortfarande se alla kontroller. Det är ungefär som om min gubbe har fått ett allvarligt synfel! [cry] Är det grafikkortet som är roten till allt ont? Det är lika om jag är mitt ute i skogen eller inne i städer, men värst om jag är ihopkopplad i party, trots lågt deltagarantal.

Tilläggas bör att datorn inte är köpt med någon som helst gaming i åtanke, den är anpassad för typ affärsmän. Märke o modell är Fujitsu Siemens Esprimo Mobile M9400, och jag har tyvärr inte en blekaste aning om varken vad det sitter i för grafikkort eller vad wow kräver för kort, vet visst ingenting om grafikkort. Allt jag vill veta är om det möligtvis kan vara grafikkortet som är skit och om man kan lösa det genom att sänka inställningar.


   
Citera
Ämnesstartare

Här är en bild på problemet som inte hängde med i första inlägget.
Image


   
SvaraCitera

elka9110:

och om man kan lösa det genom att sänka inställningar.

Pröva. Kvarstår problemet så kontakta UM igen så kan dom som kan ge dig bra svar [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KamikazeTomten:

Pröva.

Funkade inte. Sänkte typ alla grafikinställningar, men allt som hände var att grafiken blev sämre när det väl funkade. [sad]

Och btw, jag har XP så det är inte vista det beror på, innan nån säger nåt om det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elka9110:

Och btw, jag har XP så det är inte vista det beror på, innan nån säger nåt om det.

Prova en jättestor magnet på datorn. Fungerade för mig förut. [bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dödgrävarn:

Prova en jättestor magnet på datorn. Fungerade för mig förut. [bigcheers]

Du kan inte låna ut den till mig? Har ingen själv. [blush]


   
SvaraCitera

uppdatera drivrutinerna för grafikkortet eller köp ett luftgevär och har prickskyttstävling på skärmen vilket är roligare (har testat själv).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elka9110:

Du kan inte låna ut den till mig? Har ingen själv. [blush]

http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=53503650
Köp den största. Jag vetefan varför det blir så, men så mycket vet jag ATT det funkar. Lycka till [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Donbot:

uppdatera drivrutinerna för grafikkortet

Hur gör man det? [blush] Mycket i mitt problem ligger i att jag inte ens klarar av att ta reda på vad jag har för grafikkort, vet inte vad det ska heta.. Kan inte hitta det på datorn. [sad]


   
SvaraCitera

för att få reda på grafikkortet högerklicka på skrivbordet och tryck på hmm kommer inte ihåg på xp ^^ men iaf så du kommer in på bildskärmsinställningar där ska de stå. eller kontrollpanel>system tror jag också funkar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Donbot:

uppdatera drivrutinerna för grafikkortet eller köp ett luftgevär och har prickskyttstävling på skärmen vilket är roligare (har testat själv).

Alla drivrutiner är uppdaterade och jag har ingen ammo till luftgeväret. [sad] Men nu tror jag jag vet hur stort minne jag har på kortet tack vare dig, så tack! [bigsmile] 256MB, tror jag?

Men är det någon skillnad på trial-versionen och den riktiga versionen? Typ lägre krav grafiskt? För den har jag spelat på min gamla dator, 4 år gammal, som knappast var något tekniskt underverk...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tjosan! Nu vet jag vad jag har för grafikkort! [party]
Mobile Intel® GMA 4500M HD
Och 256MB om jag har fattat det rätt.


   
SvaraCitera

har du testat ominstallera wow? efter googlat en snabbis så låter de som man kan spela wow utan några större problem på medium grafik. Om problemet kvarstår borde du kontakta wow supporten för dem borde veta det där.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Starta om?[chocked] Skiten tog mig typ 12 timmar att installera! [cry] Har redan varit inne på WoW-europes FAQ och problemet stod iaf inte beskrivet där. Strunt samma, det går inte att spela ordentligt som det är nu, kan ju inte lika gärna vandra omkring ensam längst ut i skogen.. Jag får väl ta och ominstallera.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inte för att nån bryr sig men jag uppdaterar ändå![bigsmile]

Jag ringde WoW-support och fick hjälp med att ladda ned drivrutiner till grafikkortet direkt från Intels hemsida, men det som nog egentligen var det som hjälpte var att hon fick mig att skriva in en grej i Config-filen.. Strunt samma, nu funkar det, tack för goda tips o råd! [bigcheers]

dödgrävarn:

Köp den största. Jag vetefan varför det blir så, men så mycket vet jag ATT det funkar. Lycka till [smile]

Tyvärr hann jag inte testa magneten, det får bli nästa gång den pajar, då är den prio ett! [cute]


   
SvaraCitera