Aviseringar
Rensa alla

dåligt mående är glorifierat


Ämnesstartare

så är det     


   
Citera
Ämnesstartare

mår man dåligt är man cool


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mm
Att vara överarbetat, utbränd och att ha gått in i väggen är också lite tufft. =S


   
SvaraCitera

Det är fett sorgligt, men håller med dig. Man är liksom lite "svart och svår", typ djup o.s.v.


   
SvaraCitera
sincan

Lite så, och så vipps är man helt plötsligt inne i en riktigt depression utan att egentligen ha en vettig anledning.


   
SvaraCitera

I wear black on the outside because black is how i feel on the inside


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dåligt mående suger.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker det är okänsligt och okunnigt att säga att deprimerade och utmattningsdeprimerade människor försöker hävda sig eller dra till sig uppmärksamhet för att de uttrycker att de mår dåligt. De som mår dåligt på riktigt söker hjälp, inget annat. Subkulturer med ledsen musik och konst är ett sätt att få utlopp för sin ångest och finna människor som förstår ens situation.

Kan tala utifrån egen erfarenhet då jag har varit utmattningsdeprimerad och deprimerad. Det är snarare någonting jag skäms för - ett svaghetstecken  (vilket jag iof inte heller tycker att man ska göra). Det är någonting som man inte önskar någon människa och drar sig för att pådyvla andra oro.


   
SvaraCitera

alienation är ett faktum


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MissAnox:
Tycker det är okänsligt och okunnigt att säga att deprimerade och utmattningsdeprimerade människor försöker hävda sig eller dra till sig uppmärksamhet för att de uttrycker att de mår dåligt. De som mår dåligt på riktigt söker hjälp, inget annat. Subkulturer med ledsen musik och konst är ett sätt att få utlopp för sin ångest och finna människor som förstår ens situation.

Kan tala utifrån egen erfarenhet då jag har varit utmattningsdeprimerad och deprimerad. Det är snarare någonting jag skäms för - ett svaghetstecken  (vilket jag iof inte heller tycker att man ska göra). Det är någonting som man inte önskar någon människa och drar sig för att pådyvla andra oro.

jag håller med dig. men vad har det med det jag skrev att göra?


   
SvaraCitera
sincan

MissAnox: Subkulturer med ledsen musik och konst är ett sätt att få utlopp för sin ångest och finna människor som förstår ens situation.

Samt att stärka eller skapa ångesten. Man bör inte bortse från att det kan vara så, mycket tyder på det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi: jag håller med dig. men vad har det med det jag skrev att göra?

Uppfattade förmodligen felaktigt att kommentarerna nedan av dig och Myksa hävdar att de
som mår dåligt själva tycker att de är coola på grund av sitt dåliga
mående.

amsi: mår man dåligt är man cool

Myksa: Att vara överarbetat, utbränd och att ha gått in i väggen är också lite tufft. =S

Det jag skrev är framförallt riktat till Sincan.

sincan: plötsligt inne i en riktigt depression utan att egentligen ha en vettig anledning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sincan: Samt att stärka eller skapa ångesten. Man bör inte bortse från att det kan vara så, mycket tyder på det.

Att försöka skapa ångest går emot människans biologiska programmering. Däremot kan man falla i destruktiva beteenden då man försöker döva ångesten.


   
SvaraCitera
sincan

MissAnox: Det jag skrev är framförallt riktat till Sincan.

och det jag skrev är framförallt inte riktade till alla deprimerade.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MissAnox:

Uppfattade förmodligen felaktigt att kommentarerna nedan av dig och Myksa hävdar att de
som mår dåligt själva tycker att de är coola på grund av sitt dåliga
mående.

Det jag skrev är framförallt riktat till Sincan.

det var ett skämt. jag tror också att du baserar ditt uttalande på saker du hört från en annan umare, men jag kan ha fel.


   
SvaraCitera