Aviseringar
Rensa alla

Dåligt med felläkt fraktur?


Ämnesstartare

Hejsan hejsan, de är så att för 2 år sedan tappade jag en rätt tung träbänk på min vänstra fot, den träffade mest på yttersidan av foten. Jag blev blå på foten och hade rätt så ont, men de blå försvann och smärtan blev efter några månader inte lika hemsk, men den fanns ändå kvar. Ex om jag slog i eller gjorde nått annat så gjorde det fruktansvärt ont. Nu efter två år har jag fortfarande ont ibland och det gör ont när man trycker lite över yttre delen av foten. Kan det vara en felläkt fraktur? och gör man nått åt det? bör man söka läkarevård?
tack på förhand = )


   
Citera
Ämnesstartare

Öhhh! Om det gör mycket ont i flera månader så går man till en läkare? [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

Öhhh! Om det gör mycket ont i flera månader så går man till en läkare? [tard]

Inte om man är övertygad om att läkare är farliga. jag är det. Haft ont i tummen sen april, men det går i perioder:/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Inte om man är övertygad om att läkare är farliga

Men [sad] Så är det ju inte [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

Öhhh! Om det gör mycket ont i flera månader så går man till en läkare?

Jo, men har man en familj som hela tiden säger man är hypokondriker och att det inte är nått, därför uppsökte jag ingen läkare.


   
SvaraCitera

_lillmalin:

Kan det vara en felläkt fraktur? och gör man nått åt det? bör man söka läkarevård?

Det är ju nästintill omöjligt att säga utan undersökning (klämma å känna samt röntgen), men i och med att du fortfarande har ont efter två år så låtet det inte bra i mina öron. Om jag var du skulle jag boka en tid hos husläkaren på vårdcentralen. Man behöver ju remiss till ta mig 17 allt nuförtiden och det är nog enklaste stället att börja på. Eller hos skolsyster. Hur som helst bör nog någon med medicinsk utbildning och erfarenhet kika på det.
Lycka till! [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

Men [sad] Så är det ju inte [cute]

Nä, javet egentligen. Känner några läkare genom karaten och sånt, de är jättesnälla. Men det är ju inte dem jag kommer till om jag skulle våga mig dit[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Men det är ju inte dem jag kommer till om jag skulle våga mig dit[sad]

Men vafan. Har du ont i tummen så kolla upp det. För fan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

Men vafan. Har du ont i tummen så kolla upp det. För fan.

Men det kaaaan ju inte vara så farligt, inbillar jag mig. det hände antagligen under en träning, men det kändes inte då, och morgonen efter gjorde det kukont i den. Men det går som sagt i vågor, jag slår upp skadan lite då och då, men gör aldrig så ont som i början igen.

Jag har väldigt svårt för att gå till sjukhus och dyl. :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera