Aviseringar
Rensa alla

Damfotboll å herrfotboll


mens:

Det här är ju en tråkig inställning. Kvinnor kämpar precis lika hårt som män, en sådan stor skillnad är det ej på spel. Eftersom damerna ej spelar mot herrarna märks det ej att de är "sämre" när de spelar.

Hellre tävla i smidighet isf.

det spelar ju ingen roll hur hur hårt de jobbar. fortfarande myyycket sämre än herrarna och jo det är en stor skillnad.


   
SvaraCitera

The ball, round like the trees in oclahooma. Sweaaarling trough the green fields of ticuanna..
Every straw, so unique..
One by one.

And then...

Nothing.


   
SvaraCitera

mens: generellt är det ju att ge kvinnor en väldigt stor nackdel,

Du sa dessutom att det inte är någon stor skillnad på kvinnornas och herrarnas spel, så det borde inte vara nåt problem om de spelar mot män.


   
SvaraCitera
mens
 mens

aristoteles:

Du sa dessutom att det inte är någon stor skillnad på kvinnornas och herrarnas spel, så det borde inte vara nåt problem om de spelar mot män.

När de inte spelar mot varandra nej.


   
SvaraCitera

Med tanke på att herrfotboll är världens största sportindustri så har jag svårt att se hur damfotbollens exponering skulle på något sätt överhuvudtaget harma den. Sen är ju även fotboll är förhållandevis konservativ sport, jämfört med typ ishockey, så även det är ju en faktor till varför damfotbollen inte är lika stor, även om de rent fysiska skillnaderna även de spelar in.


   
SvaraCitera

det skulle av många orsaker inte fungera i praktiken. män och kvinnor spelar på helt olika nivåer med olika förutsättningar, det går tyvärr inte att tvinga fram en ändring av detta. det finns ingen kvinnlig försvarslinje som kan stå emot Messi, Ronaldo eller Zlatan.
om ett lag har fler män än kvinnor skulle de ha fördelar, så skulle det oftast bli bland annat eftersom en stor majoritet av världens fotbollsspelare är män. de skulle även behöva dela omklädningsrum, vilket de flesta inte är bekväma med.

för stor obalans och orättvisa, kort sagt.


   
SvaraCitera
mens
 mens

men sluta tro att de ska kunna spela mot varandra för att vara bra herregud. tycker ni att folk i olika viktklasser ska brottas också lr. 


   
SvaraCitera

mens: När de inte spelar mot varandra nej.

That does not make sense.


   
SvaraCitera
mens
 mens

aristoteles:

That does not make sense.

ska man tänka så så kan ju kvinnor lägga ned de flesta sporter


   
SvaraCitera

mens:

ska man tänka så så kan ju kvinnor lägga ned de flesta sporter

Eller så kör man blandade lag så har det sin naturliga gång. Spelar en kvinna bra så ska väl hon kunna spela i det bästa laget eller?

Men precis som att jag inte kan livnära mig på sång för att jag inte är tillräckligt bra så kan inte heller dåliga spelare förvänta sig att leva på spelet, oavsätt om du är man eller kvinna.


   
SvaraCitera
mens
 mens

aristoteles:

Eller så kör man blandade lag så har det sin naturliga gång. Spelar en kvinna bra så ska väl hon kunna spela i det bästa laget eller?

Men precis som att jag inte kan livnära mig på sång för att jag inte är tillräckligt bra så kan inte heller dåliga spelare förvänta sig att leva på spelet, oavsätt om du är man eller kvinna.

du ser på allvar inget problem med det?


   
SvaraCitera

mens:

du ser på allvar inget problem med det?

Att jag inte kan livnära mig på sång för att jag inte är en speciellt bra sångare? Nä, inte direkt, jag har andra saker jag är bra på.


   
SvaraCitera
mens
 mens

aristoteles:

Att jag inte kan livnära mig på sång för att jag inte är en speciellt bra sångare? Nä, inte direkt, jag har andra saker jag är bra på.

very phuny


   
SvaraCitera

mens:
men sluta tro att de ska kunna spela mot varandra för att vara bra herregud. tycker ni att folk i olika viktklasser ska brottas också lr. 

Men det är väl inte det. Men en sport som blir stor ska ju vara roligt att titta på också tänker jag. I fotboll är det så pass stor skillnad att det inte blir så roligt att titta på damfotbollen, det går väldigt segt. Så är det inte med andra sporter där damsidan är stor, volleyboll, handboll osv.


   
SvaraCitera
mens
 mens

Tennsoldat:

Men det är väl inte det. Men en sport som blir stor ska ju vara roligt att titta på också tänker jag. I fotboll är det så pass stor skillnad att det inte blir så roligt att titta på damfotbollen, det går väldigt segt. Så är det inte med andra sporter där damsidan är stor, volleyboll, handboll osv.

Så segt är det inte. Det vore väldigt konstigt om kvinnor kan i alla sporter utom fotboll.


   
SvaraCitera