Aviseringar
Rensa alla

Dampig dator


Ämnesstartare

Tja!
Köpte en HP för ett par år sedan och har inte "underhållit" den sedan dess. Nu har det börjat rusa helt random, och jag undrar om den blir för varm. Ska jag dammsuga den eller nåt? Skulle det göra saken bättre? Säg inte att jag ska köpa en mac... 😛 Ciao!


   
Citera
Ämnesetiketter

Rancid:

Nu har det börjat rusa helt random,

Vad menar du? [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rancid:

Tja!

Hej.

Rancid:

Köpte en HP för ett par år sedan och har inte "underhållit" den sedan dess. Nu har det börjat rusa helt random, och jag undrar om den blir för varm. Ska jag dammsuga den eller nåt? Skulle det göra saken bättre?

Ett par år sedan? Öppna skalet och rengör fläkten/-arna, för i h-vete.

Rancid:

Säg inte att jag ska köpa en mac...

Lite redundant klausul, då majoriteten av alla användare fortfarande inte är iTards. 😛

Dock skulle jag fortfarande ge dig rådet att köpa en Mac, om jag trodde att den uppfyller dina behov. Det viktigaste med alla datorinköp man gör är att alltid ställa sig frågan; "Vad har jag för behov?". Utifrån det kan man nästan alltid avgöra vad som är värt för en. Avskyr när människor som inte behöver dem köper t.ex. AlienWare-laptops. Så mycket prestanda, slösad på tardiga slösurfare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Vad menar du?

När det spelar upp en film t.ex så verkar den vara övervarm och drar på extra prestanda bara för att kyla ner typ.

Lambda89:

Ett par år sedan? Öppna skalet och rengör fläkten/-arna, för i h-vete.

Okeeej!

Jag är student och just nu har jag en stationär, och ska köpa en bärbar om ett år... Får säga att jag är en slösurfare så kanske en netbook, eller rentutav en Mac. Tänker dock som många andra; "Kan inte lära mig ett annat OS, köper en PC istället." Är det värt att köpa en Mac, vad säger du?


   
SvaraCitera
Åtta

Köp luft på burk från Claes Ohlson och gör rent fläktarna så blir det nog bättre.

Rancid:

Är det värt att köpa en Mac

Om du känner för att lägga ut 2-3 gånger så mycket pengar som för en netbook (om det var ditt alternativ), sure!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rancid:

Tänker dock som många andra; "Kan inte lära mig ett annat OS, köper en PC istället." Är det värt att köpa en Mac, vad säger du?

Det är antagligen inte värt pengarna att köpa en Mac, för dig. Jag har en 'tosh för att jag vill kunna trixa i konfigurationsfiler som på Linux, utan att faktiskt behöva göra det för att få grafikkortets drivrutiner att fungera ordentligt.

Du klarar dig säkert alldeles utmärkt med en netbook, och du kommer uppskatta hur portabel den är. Så, go for it!

Åtta:

Om du känner för att lägga ut 2-3 gånger så mycket pengar som för en netbook (om det var ditt alternativ), sure!

Inte för att vara för mycket av en iFag nu, men man får ändå vad man betalar för ... Macs är bra datorer, varken mer eller mindre. De är inte "Guds gåva", som vissa tards påstår, men de gör vad man säger åt dem att göra. Och det är skönt att slippa bluescreens ...

Om nu bara Flash kunde sluta krascha Safari också så vore livet underbart ...


   
SvaraCitera

Rancid:

Ska jag dammsuga

det ska du verkligen inte om du vill att datorn skall fungera.

använd denna http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=136175244

och ja, du komemr att förstöra datorn om du dammsuger i den.


   
SvaraCitera