Aviseringar
Rensa alla

Dan Eliasson blir ny rikspolischef


Ämnesstartare

Anino:

Bra med en polischef som tar avstån från SD med tanke på hur många rasister det finns inom poliskåren.

Polisen ska vara oberoende. 

Vad har du själv för politisk åsikt? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

V.J.: Jag är övertygad om att han klarar av att särskilja sin privata åsikt om SD från sitt arbete. Vad han skrev om Jimmie Åkesson gjorde han som privatperson.

Skulle heller inte vilja kalla det näthat utan snarare kritik mot hans debatteknik.

Han har utöver detta också försökt tysta kritik mot rättsväsendet och censurera information om honom själv på nätet. Han är ytterst olämplig, det är inget snack om saken.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

N.W:

Polisen ska vara oberoende. 

Vad har du själv för politisk åsikt? 

Polisen ska inte vara rasister, men det är de ofta. Det är bra med någon som kan styra polisen i en mer neutral riktning.

Jag är själv rätt höger, lite mer invandringskritisk än medelsvensson.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anino:

Polisen ska inte vara rasister, men det är de ofta. Det är bra med någon som kan styra polisen i en mer neutral riktning.

Jag är själv rätt höger, lite mer invandringskritisk än medelsvensson.

SD och Jimmie Åkesson är inte samma sak som rasism. Att rasism inte är acceptabelt bland poliser håller alla med om. Att twittra om att man vill spy över politiker har inget med det att göra. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

N.W: SD och Jimmie Åkesson är inte samma sak som rasism. Att rasism inte är acceptabelt bland poliser håller alla med om. Att twittra om att man vill spy över politiker har inget med det att göra.

Ok så för att han är polis får han inte twittra om politiska grejer på twitter? 

SD och främlingsfientlighet hör ihop så ja, det är bra med en motpol eftersom många poliser är SDare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anino:

Ok så för att han är polis får han inte twittra om politiska grejer på twitter? 

SD och främlingsfientlighet hör ihop så ja, det är bra med en motpol eftersom många poliser är SDare.

Som rikspolischef ska han vara opolitisk ja. Definitivt inte deklarera att han spyr av att lyssna på en politiker. 


   
SvaraCitera

Anino: många poliser är SDare.

Källa på det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

presidente:

Källa på det?

http://www.expressen.se/nyheter/polisernas-stod-for-sverigedemokraterna/

Nu har gruppen UMF gjort en opinionsundersökning om partisympatier.
Den visar att 18 procent av dem som svarat skulle rösta på Sverigedemokraterna - stödet inom gruppen är alltså nästan dubbelt så stor för SD i polisgruppen som riksgenomsnittet.
- Sverigedemokraternas människosyn står i direkt motsats till Polisförbundets grundläggande värderingar om alla människors lika värde och rätt, säger Polisförbundets ordförande Lena Nitz


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

N.W:

Du får nog ta och förklara lite mer ingående. Du menar att det är lämpligt av en polischef att rikta in sig på ett parti och deklarera att han minsann kräks av att lyssna på deras partiledare? Du menar att det är lämpligt av en polischef att vilja tysta kritik mot rättsväsendet? Du menar att det är lämpligt av en polischef att vilja censurera kritik mot honom på nätet? Väldigt konstigt att försvara en sådan person, det om något är "dumt tänk". 

är mer hur du vänder dina åsikter efter vinden o drar med eller mothårs om det går i linje med dina åsikter istället för att bara försöka vara en rationell person som vill komma fram till en absolut sanning i frågorna du undrar över o problemen du framställer för dig själv. 

Det värsta är ju hur du ser upp till dig själv lite äckligt för det o känner en viss stolthet i att ha ett dåligt tillvägagångssätt.

ämnet är oväsentligt, vet bara hur du har bemött liknande kritik som har varit av ungefär samma vikt, oftast tyngre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fkpaw:

är mer hur du vänder dina åsikter efter vinden o drar med eller mothårs om det går i linje med dina åsikter istället för att bara försöka vara en rationell person som vill komma fram till en absolut sanning i frågorna du undrar över o problemen du framställer för dig själv. 

Det värsta är ju hur du ser upp till dig själv lite äckligt för det o känner en viss stolthet i att ha ett dåligt tillvägagångssätt.

ämnet är oväsentligt, vet bara hur du har bemött liknande kritik som har varit av ungefär samma vikt, oftast tyngre.

Okej. Men någonting måste ju ha gjort så att du fick för dig att kommentera detta nu? Dvs du håller inte med mig i det jag skrev?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Morgonstjärna: jag har absolut ingen aning om vem det är


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

N.W:

Okej. Men någonting måste ju ha gjort så att du fick för dig att kommentera detta nu? Dvs du håller inte med mig i det jag skrev?

läs det jag skrev så ser du vad jag kommenterade


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

N.W: Han har utöver detta också försökt tysta kritik mot rättsväsendet och censurera information om honom själv på nätet.

På vilket sätt då? Och har du en trovärdig källa på det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

V.J.:

På vilket sätt då? Och har du en trovärdig källa på det?

http://www.dn.se/ekonomi/myndigheter-censurerar-wikipediatexter//

http://www.dn.se/nyheter/sverige/bodstrom-ville-stoppa-min-kritik/

Du borde ha kunnat hitta detta själv. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fkpaw:

läs det jag skrev så ser du vad jag kommenterade

Du skrev att detta ämne är oväsentligt, men det måste ju ha varit en utlösande faktor? Dvs du håller inte med mig? 


   
SvaraCitera