Aviseringar
Rensa alla

Dan Park


Ämnesstartare

isola: Både och

rasistkonst wööööööööö


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

måste erkänna att papper till papperslösa va rätt bra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Reeeetooo:
måste erkänna att papper till papperslösa va rätt bra

Fyndigt ja, men respektlöst och elakt också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Fyndigt ja, men respektlöst och elakt också.

håller med till 100%


   
SvaraCitera
GraGo

Konst, rasistisk konst.

Måste dock medge att jag skrattade riktigt mycket åt papper till papperslösaIcke!

Men att förbjuda hans konst, eller vilken konst som helst skulle vara extremt idiotiskt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

GraGo: Men att förbjuda hans konst, eller vilken konst som helst skulle vara extremt idiotiskt.

Då kan ju all hets mot folkgrupp, eller i detta fall också mot en person (Jallow) ses som konst. Tänk om någon tapetserat stan med bilder på din mamma de skrivit en massa smädelser på.


   
SvaraCitera

kluven mellan konst och både och. det är ju inte alls svårt att hävda att det är hets mot folkgrupp, men frågan är ju om det är hets mot folkgrupp som är rasistiskt motiverad, eller konstnärligt. han är väl ett troll och en provokatör, helt enkelt. det han gör när han skapar de där projekten är ju inte direkt att övertyga någon om att "höhö, negerslavar är bra, det skulle minska anställningskostnaderna för företagen".


   
SvaraCitera
GraGo

isola:

Då kan ju all hets mot folkgrupp, eller i detta fall också mot en person (Jallow) ses som konst. Tänk om någon tapetserat stan med bilder på din mamma de skrivit en massa smädelser på.

Hets mot folkgrupp är en fånig lag som inskränker yttrandefriheten.
Hets mot en privatperson är inte ok, det kan väl dock debatteras om Jallow är offentlig person.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

GraGo:

Hets mot folkgrupp är en fånig lag som inskränker yttrandefriheten.
Hets mot en privatperson är inte ok, det kan väl dock debatteras om Jallow är offentlig person.

Trams. Yttrandefriheten kränks inte av att du inte får förolämpa folk.


   
SvaraCitera
GraGo

isola:

Trams. Yttrandefriheten kränks inte av att du inte får förolämpa folk.

Jorå, yttrandefriheten är ju till för att skydda opopulära åsikter.
Men då kan vi väl lika gärna slänga in Timbuktu i fängelset för att han vill "dunka jimmie gul och blå".
Nej, dum idé.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

GraGo:

Jorå, yttrandefriheten är ju till för att skydda opopulära åsikter.
Men då kan vi väl lika gärna slänga in Timbuktu i fängelset för att han vill "dunka jimmie gul och blå".
Nej, dum idé.

Han specificerar ju inte vilken jimme men ja, egentligen. Sedan är det ju skillnad på en partiledare för ett xenofobiskt (har för mig att granskningsnämnden fastställt att de är det) och en vanlig person.


   
SvaraCitera

isola:

Han specificerar ju inte vilken jimme men ja, egentligen. Sedan är det ju skillnad på en partiledare för ett xenofobiskt (har för mig att granskningsnämnden fastställt att de är det) och en vanlig person.

skulle det vara skillnad om det varit en partileade för något annat parti?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

presidente:

skulle det vara skillnad om det varit en partileade för något annat parti?

Ja, det tycker jag nog.


   
SvaraCitera
GraGo

isola:

Han specificerar ju inte vilken jimme men ja, egentligen. Sedan är det ju skillnad på en partiledare för ett xenofobiskt (har för mig att granskningsnämnden fastställt att de är det) och en vanlig person.

Så Jimmie Åkesson har inte rätt till sin åsikt utan att bli hotad?
Det var ju väldigt demokratiskt, inte för att det är något fel på att vara odemokratisk, men...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lol läste Daft Punk först...


   
SvaraCitera