Aviseringar
Rensa alla

Dance, Trance, House - Varför släpps bara en massa singlar? ;<


Ämnesstartare

Är det bara jag som hittat fel grejer eller är det vanligt att dance, trance, house-artister (etc.) släpper en massa singlar och inga album? Jag är en sådan som vill ha ett helt album att lyssna igenom när jag hittar bra musik och inte bara 1 låt. Vad är grejen?! Bara jag som lyssnar igenom album? ;<


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Buddah:

trance

Buddah:

bra musik

Fattar inte!? [cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

dance, trance, house

dom förtjänar inte att få göra album [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det skulle bli för mycket fail med ett helt album.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inom den scenen är det vanligtvis "singlar", ofta i form av av EP som gäller, ja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vet inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stämmer rätt bra, därav skaffar man samlingsalbum! [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Stämmer rätt bra, därav skaffar man samlingsalbum! [y]

Men då kan man inte sortera efter artist i musikspelaren, ser jättefult ut ;<


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Vad är grejen?!

Till skillnad från "vanliga" artister som gör skivor för att sälja, gör DJs musik för att använda på spelningar. Dvs så fort en låt är klar släpper man den så den kan användas på dansgolven. Klubbmusik är typ bruksföremål på ett annat sätt än "vanlig" musik.

De flesta DJs släpper sen samlingalbum, men nästan allt släpps som singlar först. Grejen är att musiken används på ett annat sätt på klubbar, inga DJs efterfrågar hela skivor, de vill bara betala för och använda de specifika låtar de gillar. Det blir svinigt dyrt om man bara skall köpa samlingsalbum med massa extra material man ändå inte tänker använda.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AndyH:

Klubbmusik är typ bruksföremål på ett annat sätt än "vanlig" musik.

Vad trist för oss som föredrar att lyssna på musiken ;<


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Men då kan man inte sortera efter artist i musikspelaren, ser jättefult ut ;<

Kör min grej att byta namn på allt så artistens namn är samma som albumnamnet och artistens namn skrivs efter titeln på låten. [smile]


   
SvaraCitera

Vilka artister gäller det?, Finns många artister inom nämnda genre som släpper album bara koll på http://www.discogs.com.


   
SvaraCitera