Aviseringar
Rensa alla

Dancing Queen lär ut strippdans för 6-åringar


Ämnesstartare

Rödingajävel:

Eller så kan de få dansa kring en stång och så ser man vad det riktiga problemet är, nämligen de samhälleliga skönhetsidealen. Du attackerar liksom problemet ur fel ände.

Huvudfrågan i just detta ämnet är inte skönhetsidealen (my bad, jag drog upp det först) utan att barn sexualiseras och därför blir det ju naturligtvis att jag attackerar från fel ände.

Barnen närmar sig en sexuell miljö när man låter dom träna en typ av strippdans runt en stång, man visar filmer i skolan (tänker på den senaste "sex på kartan") där barn har sex med varandra och man visar all form av sex man kan ha.

Att dom dansar kring en strippstång är absolut inte det allvarligaste men det är en onödig sexualisering som blir ännu en del av det stora problemet SEXUALISERING AV BARN.

Känner att jag börjar tappa fokus då klockan är kvart över läggdags för längesedan så ber om ursäkt för stavfel och konstiga meningsuppbyggnader.


   
SvaraCitera

Lounge fact:

ser inget problem med det så länge det inte är sexuellt anspelat utan bara bygga muskler och röra på sig genom att slänga sig runt på en påle

Det HAR med sex att göra. Varför just en stång?[tard]


   
SvaraCitera

TheLine:

man visar filmer i skolan (tänker på den senaste "sex på kartan") där barn har sex med varandra

Den handlar väl knappast om barn? Målgruppen är högstadiet. Jag tror inte du menar att du är emot sexualupplysning?


   
SvaraCitera

kraamisz:

Det HAR med sex att göra. Varför just en stång?[tard]

Varför just en boll? Det är bra träning, folk som sysslar med pole dancing tänker antagligen inte i den sexualla banorna, som alla andra gör. Bra om det avsexualiseras, go for it.


   
SvaraCitera

Lounge fact:

Bra om det avsexualiseras

En människa som håller på runt/med en stång kommer alltid att förknippas med sex (strippdans). Jag tror inte heller att barnen tänker på det, men faktum kvarstår. Strippor kommer nog alltid att dansa runt en stång. Inte hålla på med en boll.


   
SvaraCitera

kraamisz:

En människa som håller på runt/med en stång kommer alltid att förknippas med sex (strippdans). Jag tror inte heller att barnen tänker på det, men faktum kvarstår. Strippor kommer nog alltid att dansa runt en stång. Inte hålla på med en boll.

Ja precis.. barn tänker inte på det. Varför ska då vi vuxna komma och förstöra deras lekar med babbel om att det är sexuellt anspelat, när det inte är något fel eg: Det är påklädd fysisk rolig aktivitet runt en stång, se det så istället.


   
SvaraCitera

TheLine:

Barnen närmar sig en sexuell miljö när man låter dom träna en typ av strippdans runt en stång, man visar filmer i skolan (tänker på den senaste "sex på kartan") där barn har sex med varandra och man visar all form av sex man kan ha.

Ja usch och fy, barn måste skyddas från allt som kan kopplas till sex! Du låter ju som ett religiöst nutjob. USCH OCH FY FÖR SEXUALUNDERVISNING!!!!! [rolleyes]

TheLine:

Att dom dansar kring en strippstång är absolut inte det allvarligaste men det är en onödig sexualisering som blir ännu en del av det stora problemet SEXUALISERING AV BARN.

Ser ej nån anledning att förneka barn att ha en sexualitet (även om jag ej skulle påstå att 6åringar blir särskilt sexualiserade för att de dansar kring en pinne, är du mot midsommar också?).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Snart så kommer även barnen associera det med sex. Det kommer liksom på köpet. Även om inte barnet förstår det när h*n är 6år så kommer det sakta men säkert när h*n blir 7,8,9,10 år. Barn vet mer än man tror.

framtidstron är död:

Den handlar väl knappast om barn? Målgruppen är högstadiet. Jag tror inte du menar att du är emot sexualupplysning?

Tänkte bara kommentera fort att Sex på kartan inte handlar om sexualupplysning. Sex på kartan visar hur man har analsex, oralsex osv. En sexualupplysning borde handla om hur en man och kvinna har sex på ett normalt sex och hur kroppen fungerar. Inte hur man bäst gör för att slicka en tjej eller stoppa in något i analen.


   
SvaraCitera

TheLine:

Sex på kartan visar hur man har analsex, oralsex osv. En sexualupplysning borde handla om hur en man och kvinna har sex på ett normalt sex och hur kroppen fungerar. Inte hur man bäst gör för att slicka en tjej eller stoppa in något i analen.

Oralsex och analsex är normalt sex och någonting alla ungdomar möter och får funderingar kring, och därmed är det någonting som är aktuellt att även ta upp i sexualupplysningen.

Hur som helst, filmen handlar inte om barn. Det var ett dåligt exempel på barn som sexualiseras.


   
SvaraCitera

TheLine:

Inte hur man bäst gör för att slicka en tjej eller stoppa in något i analen.

Haha, är det onormalt att slicka en fitta? [bigsmile] Ja usch och fy för att tillfredsställa sin sexpartner!

TheLine:

Sex på kartan visar hur man har analsex, oralsex osv. En sexualupplysning borde handla om hur en man och kvinna har sex på ett normalt sex

Öh, va? Varför kan de inte få lära sig ha sex på de sätt de vill ha sex istället? Ska vi ha nån slags lista på godkända sätt att knulla? [confused]


   
SvaraCitera

Rödingajävel:

dansar kring en pinne, är du mot midsommar också

hahaha episk jämförelse


   
SvaraCitera

Lounge fact:

hahaha episk jämförelse

[cool][love]


   
SvaraCitera

TheLine:

Fast att dansa eller åla sig runt en strippstång är ju sexuellt laddat även om man inte tar av sig kläderna?

är det lika snusk för dig om en man utövar pole dancing?

Annars är det väl bara att du tänder på kvinnor och barn och därför tycker det är fel att lära barn vara "vulgära".

dagens översexualiserade samhälle. [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Problemet är inte att de dansar runt en stång, problemet är att det är en stark koppling till strippdans. Ett exempel skulle vara att ge en vibrerande leksak till ett barn. Inget fel med leksaker som vibrerar, men om det är något som är köpt i en porrbutik så är det omoraliskt. Man skulle aldrig ge en sexleksak till ett barn.


   
SvaraCitera

acadi:

men om det är något som är köpt i en porrbutik så är det omoraliskt.

Varför?


   
SvaraCitera