Aviseringar
Rensa alla

Danmarks insats mot tiggeri.


ghostwriter: Här ligger de i sådana flockar utanför stormarknaderna som man knappt kommer ut med sin överfulla kundvagn. Arg

Haha, va? Du verkar vara omänskligt egoistisk.


   
SvaraCitera

Zymba: Ja, du anser att det är positivt och jag anser att det är negativt. Förbud är inte lösningen, som sagt. Att du vill "slippa tiggare" snarare än att lösa problemet med fattigdom är vad jag vänder mig emot.

Men du måste väl kunna skilja på ett svenskt inhemskt problem och ett problem som åligger Rumänien att lösa.
När det gäller svenska tiggare eller kanske bättre att kalla dom hemlösa, så tycker jag jävligt synd om dom. Pappa har själv hjälpt några svenska hemlösa genom att gett dom jobb för att de ska få lite inkomst och på köpet få billig arbetskraft.
Men när det gäller zigenarna från Rumänien vidhåller jag att det är ett inrikespolitiskt problem för Rumänien att lösa. Inget som ska drabba Nordens gator-, torg- och parker.


   
SvaraCitera

ghostwriter: När det gäller svenska tiggare eller kanske bättre att kalla dom hemlösa, så tycker jag jävligt synd om dom. Pappa har själv hjälpt några svenska hemlösa genom att gett dom jobb för att de ska få lite inkomst och på köpet få billig arbetskraft.

Detta klingar rasistiskt i mina öron. Hur kan det vara mer eller mindre synd om någon, enbart pga. ens ursprung? Hemlös som hemlös, tiggare som tiggare. De är alla utsatta, fattiga människor som bör behandlas därefter - oavsett var de kommer ifrån.


   
SvaraCitera
Slotte

Zymba:

"Slippa tiggarna" - det är just den här synen som är vidrig. Det är inte tiggarna vi ska "slippa", det är fattigdomen som ska bekämpas. Lösningen är alltså inte att förbjuda tiggeri, utan att pressa Rumänien. 

Ja, det är ju i Rumänien där dom behandlas så dåligt som man borde styra upp någonting.


   
SvaraCitera

Det är alltså Socialdemokrater som föreslår detta? Det som i Sverige kallas för rasistisk propaganda osv.. Jösses... 


   
SvaraCitera

Zymba: "Slippa tiggarna" - det är just den här synen som är vidrig. Det är inte tiggarna vi ska "slippa", det är fattigdomen som ska bekämpas. Lösningen är alltså inte att förbjuda tiggeri, utan att pressa Rumänien.

Men hallå, tiggarna förstör ju stadsbilden! Stadsbilden är ju betydligt viktigare än dessa människor, det tror jag det svenska folket håller med mig om.

Mvh,
Jimmie Å


   
SvaraCitera

Feberyra:

Men hallå, tiggarna förstör ju stadsbilden! Stadsbilden är ju betydligt viktigare än dessa människor, det tror jag det svenska folket håller med mig om.

Mvh,
Jimmie Å

Arg


   
SvaraCitera

Enligt folketingsledamoten Trine Bramsen (S), är skälet att regeringen inte vill ge Danmark ett rykte i Europa som "gratis hotell med gratis mat".

Detta är så sjukt. De föredrar att vara omänskliga framför att ge landet ett eventuellt rykte om att vara generöst. 


   
SvaraCitera

AAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH, ORKA ATT VISSA INTE KAN FUCKING TÄNKA! Arg


   
SvaraCitera

Käre värld. Står S för socialdemokraterna blir jag verkligen förvånad. Och hur fasen skulle en hemlös kunna betala en bot?


   
SvaraCitera

10325604_782144801819683_526721539619495


   
SvaraCitera

ghostwriter: Här ligger de i sådana flockar utanför stormarknaderna som man knappt kommer ut med sin överfulla kundvagn. Arg

Tänker nu på scenen i Titanic där Roses mamma sade att hon hoppades att det inte skulle bli trångt i livbåten


   
SvaraCitera

Zymba: Ja, du anser att det är positivt och jag anser att det är negativt. Förbud är inte lösningen, som sagt. Att du vill "slippa tiggare" snarare än att lösa problemet med fattigdom är vad jag vänder mig emot.

Att inte zigenarna ligger på gatorna och tigger borde ju rimligen vara en sak för ordningsmakten att stävja. Vill minnas att det tom har diskuterats i Sverige att kriminalisera det hela. Ett alt vore att tillåta svenska medborgare att tigga men att kriminalisera utländska att göra det. Vi måste väl i vart fall ha några fördelar som svenskar på svensk mark.

Jag tycker också Rumänien borde jobba lite mer aktivt på att lösa fattigdomen bland zigenare i Rumänien. Men jag tycker att de bör stanna kvar i Rumänien och tigga på rumänska gator och inte ligga utanför varenda jävla svensk stormarknad med sina begagnade pappersmuggar.

Hörde senaste idag att vi i Sverige har 34.000 hemlösa. TRETTIOFYRA TUSEN svenskar som saknar bostad. DÄR borde vi istället sätta in alla krafter för att lösa detta fruktansvärda dilemma. Ledsen  Gråter


   
SvaraCitera

Zymba: Detta klingar rasistiskt i mina öron. Hur kan det vara mer eller mindre synd om någon, enbart pga. ens ursprung? Hemlös som hemlös, tiggare som tiggare. De är alla utsatta, fattiga människor som bör behandlas därefter - oavsett var de kommer ifrån.

Det är inte frågan om rasism. Det är bara frågan om att resp land får lösa sina resp problem. De rumänska zigenarna är Rumäniens huvudvärk.


   
SvaraCitera

ghostwriter: Men jag tycker att de bör stanna kvar i Rumänien och tigga på rumänska gator o

rumänien är rätt så fattigt så det vore ganska oekonomiskt av dem


   
SvaraCitera