Aviseringar
Rensa alla

Dans för att bli vigare


noja
 noja
Ämnesstartare

Har tänkt börja på dans eftersom att jag gärna vill bli lite vigare i kroppen och bland annat kunna gå ner i splitt o spagat. Är det bara balett som gäller då eller finns det några andra danstyper som man kan prova på? Det viktigaste är nog också att kurserna hållas i Stockholm. Jag har tittat in en dansskola som heter Base23, någon som vet om den är bra eller ej?


   
Citera

sängsamba


   
SvaraCitera

Om det bara är vighet du vill komma åt kan du göra det hemma. Är inte svårt alls.


   
SvaraCitera
noja
 noja
Ämnesstartare

Jag har provat men jag har lite svårt för motivationen till att stretcha hemma. Så det vore nog bättre om jag går med i en dansgrupp eller något liknande. Då får jag ju även träna träna andra muskelgrupper också [crazy]


   
SvaraCitera

Dans är grymt för smidigheten och det finns nog ingen annan motionsform som man får så snygg kropp av.

Jag har två kompisar (med snygga kroppar ;)) som går på Base 23 och båda är helnöjda. De har tydligen några av landets mest kända dansare som lärare.


   
SvaraCitera

isf kan du ju lika gärna börja med typ taekwon-do el ngt annat mindre gay


   
SvaraCitera
noja
 noja
Ämnesstartare

krautpop:

Dans är grymt för smidigheten och det finns nog ingen annan motionsform som man får så snygg kropp av.

Jag har två kompisar (med snygga kroppar ;)) som går på Base 23 och båda är helnöjda. De har tydligen några av landets mest kända dansare som lärare.

Tack för ditt svar. Det lutar åt att jag börjar på Base23, jag har kollat upp lite videos som jag hittade på youtube o det ser najs ut [crazy]

Blivande_japan:

isf kan du ju lika gärna börja med typ taekwon-do el ngt annat mindre gay

Nej tack. Jag vill ju inte lämna träningslokalerna blödandes [wink]


   
SvaraCitera

noja:

Nej tack. Jag vill ju inte lämna träningslokalerna blödandes [wink]

Det kommer du att göra om du väljer balett. Tårna tar en himla massa stryk.


   
SvaraCitera

noja:

Nej tack. Jag vill ju inte lämna träningslokalerna blödandes

förstör dina leder ist då


   
SvaraCitera

Om du vill bli vigare kan du annars börja i yoga, man blir stark och vääääldigt rörlig.

Balett är väldigt slitsamt för kroppen, så många får besvär med fotleder och tår.


   
SvaraCitera

jag har aldrig gått på sport men jag tränar hemma.
Gör som jag stretcha som ballerinor gör, då mer jag verkligen stretcha.
Gör så varje dag några veckor efter kmr du att komma på spagat.
Så gjorde jag iaf och jag kan göra spagat..


   
SvaraCitera

Har en kompis som köpte klackskor för att träna upp innan låren. Hon hade läst i en tidning att det gav ett vigare och rikare sexliv. Roligt tycker jag.


   
SvaraCitera