Aviseringar
Rensa alla

Data linje?


Ämnesstartare

Hej! Hade tänkt gå data/teknik linjen. Vad bör man ha för betyg för att komma in!? Såg på en lapp på skolan att man måste ha MINST g i 12ämnen samt massa annat skit (tolkar det som minst g i allt). Det är ju för att var behörig att gå men att komma in? Vad kom ni in med?

Kommer inte ihåg vad inriktningarna heter men har för mig att man skulle välja inriktning andra året... Får man pröva på lite allt möjligt första eller har jag missförstått allt? Är lite osäker på om jag ska gå IT eller den andra (inte design)


   
Citera
Ämnesstartare

Att ha behörighet är sin sak och det varierar. Men för att komma in och stanna inne, höga betyg.


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

Du kommer inte klara en tekniklinje ifall du oroar dig över att inte ha g i minst 12 ämnen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sluta särskriva så kommer du nog in.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kviq:

Du kommer inte klara en tekniklinje ifall du oroar dig över att inte ha g i minst 12 ämnen.

Oroar mig inte alls förutom fysiken... Har en arab till fysiklärare som pratar om samma sak varje lektion och frågar om vi förstår minst 30ggr varje lektion.

Schism:

Sluta särskriva så kommer du nog in.

Vart särskriver jag?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Siggeeh:

Vart särskriver jag?

Siggeeh:

data/teknik linjen

+ rubriken


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag går en sådan linje och den som hade lägst hade 30 p. Med det vill jag säga att det är väldigt individuellt beroende på skola.


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

Siggeeh:

Oroar mig inte alls förutom fysiken... Har en arab till fysiklärare som pratar om samma sak varje lektion och frågar om vi förstår minst 30ggr varje lektion.

Menar du nu i nian?


   
SvaraCitera

JejeX:

Jag går en sådan linje och den som hade lägst hade 30 p. Med det vill jag säga att det är väldigt individuellt beroende på skola.

Att komma in är inte samma sak som att komma ut, har man 30p bör man kanske fundera på en annan linje.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

VG i matte, no och engelska sen g i resten så borde du klara det bra


   
SvaraCitera

Siggeeh:

Har en arab till fysiklärare som pratar om samma sak varje lektion och frågar om vi förstår minst 30ggr varje lektion.

"en arab till fysiklärare" är du dum eller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Horrorshow:

Att komma in är inte samma sak som att komma ut, har man 30p bör man kanske fundera på en annan linje.

Så svår är inte det programmet och sedan kan det finnas olika skäl till att man har dåliga betyg. Sedan kan folk också ändra på sig och faktiskt vilja satsa och då kanske inte BF t.ex, känns jätteroligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Siggeeh:

Vad kom ni in med?

Kom in på IT med 145.

VG i matte, svenska och träslöjd.. Sen hade jag några G.

De onödiga ämnena så som: musik, idrott och hemkunskap skippade jag. [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

"en arab till fysiklärare" är du dum eller?

Nej... Inte för att vara rasist eller nåt men han förstör fysiken 🙁
Han slösar min tid! Lite onödigt att be alla läsa nån sida sen förklara allt som stod där. Han läser dessutom massor innantill som om han inte kunde det [tard]


   
SvaraCitera

Siggeeh:

Nej... Inte för att vara rasist eller nåt men han förstör fysiken :(Han slösar min tid! Lite onödigt att be alla läsa nån sida sen förklara allt som stod där. Han läser dessutom massor innantill som om han inte kunde det

Man säger ej "jag har en arab till fysiklärare" man kan eventuellt säga "min fysiklärare är arab" men egentligen är det rätt orelevant vilken nationalitet din fysiklärare har.


   
SvaraCitera