Aviseringar
Rensa alla

Data och dator..finns det någon skillnad?


Ämnesstartare

Det dök upp en diskussion i en annan diskussion om detta..Jag undrar om det finns någon skillnad..på orden data..och dator..hur man använder dem? Fått höra att data är typ ettor och nollor som finns i din dator. Om jag inte minns fel, men det är INTE samma sak iaf. Stämmer detta..har svårt att tro att många vet skillnaden..när orden låter så lika?


   
Citera
Ämnesstartare

Data = Information
Dator = Maskin


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Data är information, dator är din dator.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Som jag trodde..inte många som vet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[love]


   
SvaraCitera

Viljans Triumf:

Data = Information
Dator = Maskin


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det..................................är........................................stor.. .......................skillnad...................................................... ..........................................[mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hårdvara och mjukvara


   
SvaraCitera

Viljans Triumf:

Data = Information
Dator = Maskin

Det är inte information förän du kan tolka det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

...................................................... ..........................................

[crazy]


   
SvaraCitera

Ja.


   
SvaraCitera

Enklaste beskrivningen är information, fast det är samtidigt fel. Det finns en viss skillnad mellan data och information.

"It is not enough to have data (such as statistics on the economy). Data themselves are fairly useless. But when these data are interpreted and processed to determine its true meaning, they becomes useful and can be called Information."


   
SvaraCitera

paranoid:

Det är inte information förän du kan tolka det

Precis, alla som tror att data är information har fel.


   
SvaraCitera

___Gumman__:

Som jag trodde..inte många som vet.

[rolleyes]


   
SvaraCitera

Viljans Triumf:

Data = Information
Dator = Maskin

HAS IT!


   
SvaraCitera