Aviseringar
Rensa alla

Data usage med Android


Ämnesstartare

Ar pa semester utan mina telefonrakningar, har sjalv en Android med unlimited internet och nu ska min kompis antagligen uppgradera till en Android hon med men har en data limit pa 300mb och ar nu osaker pa om det racker per manad. Hon fragade mig hur mycket data jag anvander i manaden men har verkligen ingen aning och kan som sagt inte kolla mina rakningar da de ar hemma i London.

Ar det nagon annan har som anvander sin android (eller iphone, kan ju inte vara jattestor skillnad pa dataanvandandet, samma appar typ) varje manad (ganska flitigt men inte overdrivet) och har koll pa hur mycket som gar at ungefar?

Eftersom mitt ar fritt tanker jag aldrig pa det... [shake]


   
Citera

med 3g watchdog kan man se hur mkt man använder..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tobias:

3g watchdog

Jattebra for henne nar/om hon val uppgraderar men da ar fragan om det ar en bra ide fran borjan med en 300mb plan eller kommer hon knappt kunna anvanda den (utan att overskrida)?


   
SvaraCitera

galaxydazzle:

Jattebra for henne nar/om hon val uppgraderar men da ar fragan om det ar en bra ide fran borjan med en 300mb plan eller kommer hon knappt kunna anvanda den (utan att overskrida)?

jag kom upp i runt 200mb tror jag, men det var för jag jämt körde på wlan hemma. men man kan nog komma upp i betydligt mer än det. jag har 1000mb men tror inte jag kommer upp i det..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tobias:

jag kom upp i runt 200mb tror jag,

ah tack! Jag ger henne det som fingervisning tror jag (inkl. wlan hemma-tipset) samt att hon kan halla koll pa det hela med watchdog. Tydligen hade hon 300mb begransningen liggandes kvar pa kontraktet efter sin (nu ex) iphone och sista veckan var hon alltid over men hon kunde fortfarande surfa, men langsammare (t-mobile, som vi bada har gor sa, de tar aldrig extra betalt som tur ar). Tack for hjalpen, tror hon testar i alla fall och ser hur det gar!


   
SvaraCitera

galaxydazzle:

men langsammare

ja oftast så stryper dom bara hastigheten är mn kommit upp i sin begränsning.


   
SvaraCitera