Aviseringar
Rensa alla

DATANÖRDAR HJÄLP MIG!!!!!!!


Ämnesstartare

Jag hoppas att du är fullt medveten om att Warcraft 3 inte kan hitta spel utanför det lokala nätverket utan Battle.net.


   
SvaraCitera

[ops][zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NintendoNöerd:

Hjälpte mig :>

men jag vet hur jag ska fixa så att jag kan hosta, har gjort det innan. Men saken är den att jag inte kan komma åt router sidan ju....


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mackan93:

router sidan ju....

[surprised] De JAG GJORDE var att ja gick in på google, skrev "min ip", Tog min ip (tex. 84.173.149.68) och skrev in i webbläsaren, kom dirr in på routersidan.

Kanske bara funkar med Thompson (Speedtouch) [bigsmile]

Aja de är de jag kan hjälpa dig med, om nu nått hjälpte [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mackan93:

men jag vet hur jag ska fixa så att jag kan hosta, har gjort det innan. Men saken är den att jag inte kan komma åt router sidan ju....

Om du hostar över ett virtuellt lan, så som hamachi tror jag inte du behöver öppna portar, men är inte helt säker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

så som hamachi tror jag inte du behöver öppna portar, men är inte helt säker.

Nej inga portar över hamachi men grejjen däremellan är att de är brandväggar som krånglar hit o dit.

Jag har ju norton (de vet ju du aristoteles [cool]) och när jag ska lana över hamachi så ser ja ju såklart ingen över lanet, när jag stänger ner norton (under kort period för att testa) så ser jag dom direkt.
Så över hamachi så äre bara brandväggar som krånglar. egen erfarenhet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NintendoNöerd:

Nej inga portar över hamachi men grejjen däremellan är att de är brandväggar som krånglar hit o dit.

Kör ni över hamachi eller kör ni över battlenet eller över lan?
Om det helt enkelt är norton som krånglar så avinstallera skiten, norton har aldrig gjort nån lycklig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Om det helt enkelt är norton som krånglar så avinstallera skiten, norton har aldrig gjort nån lycklig.

Inte för att jag lanar över hamachi ofta, men har förjävla lust att avinstallera ändå. AVG är gratis va?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NintendoNöerd:

Inte för att jag lanar över hamachi ofta, men har förjävla lust att avinstallera ändå. AVG är gratis va?

Ja avg:s antivirus är gratis.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NintendoNöerd:

Inte för att jag lanar över hamachi ofta, men har förjävla lust att avinstallera ändå. AVG är gratis va?

Kan man spela med varann från två olika dator då? Så jag spelar hos mig och min kompis hos sig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mackan93:

Kan man spela med varann från två olika dator då? Så jag spelar hos mig och min kompis hos sig?

= Hamachi

googla.


   
SvaraCitera

Hamachi bygger upp ett virituellt LAN över WAN, Det går egentligen ut på att ni båda ansluter till Hamachis servrar, sen väljer ni att göra ett nätverk i programmet, och den andra personen väljer att ansluta till det nätverket. Hamachi skapar då en VPN anslutning mellan era datorer och då har ni er ett LAN fast det ligger över internet, det är ju självklart mycket slöare än att sitta på ett riktigt LAN, men det fungerar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera