Aviseringar
Rensa alla

Dataproblem!


Breezy
Ämnesstartare

Sup all! 

För cirka 4 år sen köpte jag en data på blocket för typ 1000 spänn. Och den har hållit sen dess. Men för en månad sen så pajade den, fick köpa en ny! Men var jag riktig korkad/desperat som köpte en sån  http://www.netonnet.se/art/dator/stationar-dator/compaq-100-302nove228tr/207413.2003/

Datorn funkar skitbra. Jag hade kanske tänkt mig en spel dator för typ 6k men som sagt jag hade aldrig kunnat slösa sådär mycket pengar för en data. 

Den har 1.40 ghz och 4 ram, vilket gör att vissa spel såsom cs;go laggar. Lirar bfh och den funkar på bra. Men det är inte den typen av spel jag är intressarad av. Hursomhelst kan man köpa en ny processor och en ny ram, eller funkar det bra med bara ram>?! Om jag byter processorn då måste jag också byta moderkortet! Känns som en dålig lösning. 


   
Citera

Kolla vad du har för moderkort och googla vilka cpu´s som passar. Samt vilken kapacitet det finns för ram, vissa stödjer inte mer än 4gb


   
SvaraCitera

ring komplett, köp råd  https://www.komplett.se/k/k.aspx

Lr fråga imorn i chatten I guess


   
SvaraCitera
Breezy
Ämnesstartare

Tack för er svar, uppskattar det verkligen! Ska höra med komplett! Glad


   
SvaraCitera

problem med information lr


   
SvaraCitera

cool


   
SvaraCitera

Breezy: öpte jag en data

Massa data.


   
SvaraCitera

Du har en ledig minnes-plats, där kan du klämma in 4GB till. Du har också ett integrerat grafik-kort vilket inte är optimalt, jag gissar att det finns en oanvänd pci-e 16x där du kan sätta in ett grafikkkort också.


   
SvaraCitera

Att hitta en processor som passar din sockel och som har någon vettig prestanda däremot kan vara svårare.

Jag kollade komplett och webhallen och de hade inga cpu-er för din sockel.


   
SvaraCitera

Hade en dell-dator en gång och hade liknande tankar som du i huvudet, smällde in ett grafikkort i mellanklassen och köpte ett nytt nätagg, aggets alla kablar passade inte pga moderkortet var specialdesignat att bara passa just de komponenterna där i osv..

Nästa gång, bygg sj!


   
SvaraCitera

hade väntat på att skaffa nytt moderkort o hela den biten tills DDR4 kommerrrrrrr (snart?) 


   
SvaraCitera

S3ON: hade väntat på att skaffa nytt moderkort o hela den biten tills DDR4 kommerrrrrrr (snart?)

Varför? Vad ger DDR4 som behövs för spel och streaming?


   
SvaraCitera

aristoteles:

Varför? Vad ger DDR4 som behövs för spel och streaming?

ska en köpa nytt så ska man köpa nytt när ngnting är nytt


   
SvaraCitera

*dator...

Hjärta


   
SvaraCitera

S3ON: ska en köpa nytt så ska man köpa nytt när ngnting är nytt

Du har inte kollat upp vad ddr4 är va? Det kommer inte vara prisvärt, speciellt inte för vad trådskaparen behöver.


   
SvaraCitera