Aviseringar
Rensa alla

Datasnille befrågas!


Haien

Axel_von_Färsen:

Tänker om AMD har vissa funktioner mjukvarumässigt som fungerar bättre med processor + kort. Men har ingen större koll faktiskt, har endast haft intel och nvidia.

(Varav processorn är samma sedan 2013, kanske dags att byta? Galen)

Nej finns inget sånt då det antagligen skulle ses som en nackdel bland både konsumenter och hos amd.

Det kan vara möjligt att det skulle vara bra att byta, fast det beror mycket på vilken processor du har, är det en 4770k eller bättre så behövs det nog inte om spela är det du gör.


   
SvaraCitera

Haien: Det kan vara möjligt att det skulle vara bra att byta, fast det beror mycket på vilken processor du har, är det en 4770k eller bättre så behövs det nog inte om spela är det du gör.

Är en 4670k, används bara till spel och Word skrivning. Klarar mig i nuläget men märker att den segar vid alltför CPU-intensiva spel t.ex. Hoi4 eller Total War. Sen så har jag ju bara 8GB RAM så blir nog en uppgradering till sommarn. Glad


   
SvaraCitera
Haien

Axel_von_Färsen:

Är en 4670k, används bara till spel och Word skrivning. Klarar mig i nuläget men märker att den segar vid alltför CPU-intensiva spel t.ex. Hoi4 eller Total War. Sen så har jag ju bara 8GB RAM så blir nog en uppgradering till sommarn. Glad

Jo det är nog bra att uppgradera om du märker att det segar ner, dock skulle jag rekommendera att testa en överklock på 4,3-4,5ghz då det kan göra tricket.

Tänk på att om du uppgraderar cpu så måste du byta moderkort, ram, cpu kylare och kanske till och med chassi, så tänk igenom om det verkligen är värt det.


   
SvaraCitera