Aviseringar
Rensa alla

Dator för sliten för Sims 2 - lösning?


Ämnesstartare

Känns som jag spammar en massa nya trådar idag, men iaf.

Sedan kanske ett halvår tillbaka funkar det verkligen inte att starta upp Sims 2 på min dator längre. Det är en stationär, inte asgammal men ändå ett par år. Spelet typ fastnar när det håller på att laddas upp så man måste hålla in datorns startknapp för att starta om hela skräpet.

Vad kan det vara för fel? Spelet har funkat förut men på senaste tiden går det inte alls. Hörde att någon jag känner typ bytte ut några spec delar i datorn för att "förnya den". Hur funkar det?


   
Citera
Ämnesetiketter

Virus?


   
SvaraCitera

gal1 illa...

din dator kanske är gammal och trött, provat att formatera om den?
inte för att jag är bra på datorer el så, men har hört att det kan vara 1 st plus att göra det ngn gång ibland!


   
SvaraCitera

MissIndependent:

Känns som jag spammar en massa nya trådar idag, men iaf.

Är väl trevligt. [cute]

Har du prövat följande?

- Rengjort datorns hårdvara?
- Rensat i datorn på onödiga filer?
- Fragmenterat datorn?
- Installerat om spelet?
- Gjort en virussökning?
- Installerat om operativsystemet?


   
SvaraCitera

Köp ny dator [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Har du prövat följande?

- Rengjort datorns hårdvara?
- Rensat i datorn på onödiga filer?
- Fragmenterat datorn?
- Installerat om spelet?
- Gjort en virussökning?
- Installerat om operativsystemet?

Har gjort punkt 2, 3, 5 och defenitivt punkt 4 (typ tusen gånger). Kanske ska prova de andra grejerna med. Men får fråga brorsan för jag fattar ingenting.

Rejmond D Röjter:

Köp ny dator

I wish


   
SvaraCitera

Den ärsäkert jäääättte dammig, då blir allt slött. Öppna å ta bort damm från kylflänsar å fläktar


   
SvaraCitera

MissIndependent:

Har gjort punkt 2, 3, 5 och defenitivt punkt 4 (typ tusen gånger). Kanske ska prova de andra grejerna med. Men får fråga brorsan för jag fattar ingenting.

Rengöra hårvaran är helt enkelt att skruva isär datorn och dammsuga.

Installera om operativsystemet hänger ihop med virus. Vissa virus visar sig inte i sökningar och enda sättet att bli av med dem är via en total blåsning av datorn. Vilket jag är säker på att din bror förstår sig på.

Lycka till! [y]


   
SvaraCitera