Aviseringar
Rensa alla

Dator problem!?!


Ämnesstartare

Hej min dator är lite konstig. Mina föräldrar köpte den för ca. 2 år sedan. På datorns förpackning står det att den har en hårddisk på 200GB. Men när man klickar på självaste hårddisken inne på "den här datorn" står det.... total kapacitet 19,5GB. Varför då??? Är det något man kan åtgärda?


   
Citera
Ämnesstartare

marko94:

Är det något man kan åtgärda?

Ja, man postar tråden i rätt forum.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden flyttad från Ungdomar.se/Önskemål och synpunkter på Ungdomar.se


   
SvaraCitera
Tyrael

marko94:

Men när man klickar på självaste hårddisken inne på "den här datorn" står det.... total kapacitet 19,5GB. Varför då??? Är det något man kan åtgärda?

Det är möjligen bara en liten partition av hela hårddisken. Kolla Diskhantering för att hantera partitoner.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tyrael:

Det är möjligen bara en liten partition av hela hårddisken. Kolla Diskhantering för att hantera partitoner.

Förlåt, jag är typ smst på data.Men undrar bara hur kommer man till diskhanteringen?


   
SvaraCitera
Tyrael

marko94:

Förlåt, jag är typ smst på data.Men undrar bara hur kommer man till diskhanteringen?

http://www.google.se/search?q=diskhantering
http://support.microsoft.com/kb/309000/sv

Dold text: Använda Diskhantering
Så här startar du Diskhantering:

1. Logga in som administratör eller medlem av gruppen administratörer.
2. Klicka på Start, klicka på Kör, skriv compmgmt.msc och klicka på OK.
3. Klicka på Diskhantering i konsolträdet. Fönstret Diskhantering visas. Dina diskar och volymer visas i en grafisk vy och i en listvy. Om du vill anpassa visningen av diskar och volymer i fönstrets övre och nedre rutor pekar du på Övre delen av fönstret eller Undre delen av fönstret på Visa-menyn. Klicka sedan på önskad vy.

Obs! Microsoft rekommenderar att du gör en fullständig säkerhetskopia av innehållet på alla diskar innan du ändrar diskar eller volymer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tack så jätte mycket Tyrael!!! 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera