Aviseringar
Rensa alla

Dator Problem!


Ämnesstartare

Tjeanare, har ett problem med min dator! bytte kylare och satt på lite mer kylpasta.. ganska mycket också.. Men jag undrar vad felet är!? Den vägrar starta. Eller jo den startar och ger ifrån sig ett ljud och blinkar rött ganska fort. Sen så stängs den av. Alla fläktar snurrar med. Går inte att få igång datorn. Vad ska jag bära mig åt? Har en windows xp,
Specs:
Intel Pentium 4
HP moderkort
Grafikkort: GeForce G210
4GB ram.
300w nätdel


   
Citera
Bakric

Tysklands fina gator blinkar också rött på sina ställen, men det betyder definitivt inte att det är fel på dom för det. Skulle alltså vara bra att veta exakt vad det är som blinkar.
Ta ur CMOS-batteriet, låt det vara ur nån minut och stoppa sedan tillbaka det.
Annars låter det helt enkelt som kylningen inte fungerar som det ska (Eller FÖR bra. Kan bli så på vissa datorer).


   
SvaraCitera

krown:

lite mer kylpasta.. ganska mycket också.. Men jag undrar vad felet är!?

Kan vara så att du lade dit för mkt pasta.. Gör om, gör rätt!

Något sånt här bör räcka: (riskorn-metoden)

?t=original&k=0d...

Edit: missförstod dig lite där tror jag, startade datorn ej heller innan du bytte kyl-pasta?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Den startar men stänger av sig efter typ 1 sekund :S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Kan vara så att du lade dit för mkt pasta.. Gör om, gör rätt!Något sånt här bör räcka: (riskorn-metoden)Edit: missförstod dig lite där tror jag, startade datorn ej heller innan du bytte kyl-pasta?

Den startar men stänger av sig efter typ 1 sekund :S


   
SvaraCitera

krown:

Den startar men stänger av sig efter typ 1 sekund :S

Prova att byta det lilla runda batteriet som sitter på moderkortet till ett nytt, minns att jag löste ett liknande problem på detta vis en gång i tiden! [smile]


   
SvaraCitera

Byt kylpastan till riskornsmetoden som S30N nämnde.
Det låter som ett cpu-problem.


   
SvaraCitera

Det vanligaste problemet när man till exemple flyttar sin dator är att man glömmer att vrida modermodemet mot Mecca.
Prova att skruva lite på den.


   
SvaraCitera

Kan du försöka tyda antalet röda blinkningar/pip?
Felet kan bero på att du kommit åt en minnesmodul så den inte sitter korrekt, fel typ av fläktstyrning på CPU-kylare. CPU-kylare sitter fel monterad så processorn blir överhettad.


   
SvaraCitera

Tråden flyttad från Forum AKTUELLT/Övriga aktuella nyheter och händelser


   
SvaraCitera