Aviseringar
Rensa alla

Dator som startar om själv...


Ämnesstartare

Hallå!

Jag har en rätt gammal dator som jag bytte grafikkort på nyligen. Från 128MB till 512MB. Efter det så startar datorn om sig själv efter bara nån minut när man startar ett spel. Grafikkortet funkar helt ok och jag har laddat ner flera olika drivrutiner och installerat men problemet kvarstår. Jag har till och med bytt till ett bättre nätaggregat.. Men ingenting funkar . Nån som vet hur jag ska lösa problemet ?!

Tack

Keynot


   
Citera
Tyrael

Alla spel? Eftersom du skriver "efter nån minut" så är det ju inte "när du startar ett spel" utan "när du spelat i en minut". Låter som överhettning iaf.

Förresten: Googling är ett hett tips!
http:​//www.google.se/search?q=computer%20restarts%20when%20launch%20games


   
SvaraCitera
Åtta

Den blir inte överhettad då?


   
SvaraCitera

Checka tempen.


   
SvaraCitera

eller för lite ström till det från dit nätaggregat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Den blir inte överhettad då?

Kan vara det.. fast kan de bli överhettat på knappt en minut ?


   
SvaraCitera
Tyrael

Keynot:

Kan vara det.. fast kan de bli överhettat på knappt en minut ?

Ja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om temperaturen blir för hög så snabbt, så har du antingen fel/inget luftflöde i chassit, eller så är en värmesänk inte/felmonterad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Whiteline:

Om temperaturen blir för hög så snabbt, så har du antingen fel/inget luftflöde i chassit, eller så är en värmesänk inte/felmonterad.

Det är nog inte värmeproblem..
Har installerat en äldre drivrutin nu men det krachar fortfarande.. fast inte alls lika ofta. Men istället laggar det en hel del [tired]


   
SvaraCitera

Keynot:

Det är nog inte värmeproblem..
Har installerat en äldre drivrutin nu men det krachar fortfarande.. fast inte alls lika ofta. Men istället laggar det en hel del [tired]

programvaru fel alltså. hände mig väldigt ofta innan jag bytte grafikkort
när jag bytte till ett bättre så funka det


   
SvaraCitera

Om du skaffat nytt grafikkort så kan det vara så att det drar mer ström än vad ditt gamla gör och att dit nävagg är för svagt, behövs mer ström till grafikkortet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tobias:

Om du skaffat nytt grafikkort så kan det vara så att det drar mer ström än vad ditt gamla gör och att dit nävagg är för svagt, behövs mer ström till grafikkortet.

Det var just det vi misstänkte först så vi bytte till ett nätagg som var dubbelt så bra men problemet kvarstår. Om du läser mitt första inlägg så skrev jag de där.

borderline:

programvaru fel alltså. hände mig väldigt ofta innan jag bytte grafikkort
när jag bytte till ett bättre så funka det

joo.. men ja fick problemen efter jag bytt kort ..
Innan krånglade det aldrig.


   
SvaraCitera

kanske är fel på nya kortet. vad är det för kort?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

borderline:

kanske är fel på nya kortet. vad är det för kort?

Asus ATI Radeon HD 3450 512MB ...


   
SvaraCitera