Aviseringar
Rensa alla

Datorbutikens återbetalningar??


Ämnesstartare

Tänkte bara höra om dom som beställt en vara på datorbutiken.com och betalat i förväg, men inte fått någon vara (pga konkursen), har fått några pengar tillbaka för det??

Jag har i alla fall inte det 🙁 809 kr i sjön!


   
Citera
Ämnesstartare

"Fråga: Jag har en order hos datorbutiken.com - kommer jag få den levererad?
Svar: Nej, troligtvis inte. Alla leveranser har stoppats men vissa kan redan vara på väg.

Fråga: Jag har betalat min order med kort eller kontant, hur får jag tillbaka mina pengar?
Svar: Du skall då kontakta den bank som ställt ut kortet för att erhålla blankett för att anmäla att du betalt vi kort men inte fått någon vara. Blanketter för detta finns på de flesta bankers hemsidor.

För er som köpt dator kontant och betalning kommit in på konkursbolagets konto innan konkursutbrottet den 17 november kl 10.14 har en fordran i konkursen vilket kommer att tas upp i konkursbouppteckningen. Tingsrätten kommer senare att meddela er om ni kommer att erhålla någon utdelning i konkursen.

Information: Enligt 49 paragrafen konsumentköplagen finns det en rättighet för konsumenter som följer: Köp enligt denna lag gäller mot säljarens borgenärer i och med avtalet. När köp inte avser en bestämd vara, blir köpet dock inte gällande mot borgenärerna förrän åtgärd har vidtagits genom avskiljande eller märkning av varan, anteckning om varan i en bokföringshandling eller på något annat sätt så att det framgår att varan är avsedd för köparen.

I dagsläget har vi inte funnit varor som kan levereras enligt denna bestämmelse."

http://www.shoppingsajterna.se/


   
SvaraCitera

[shake]


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera