Aviseringar
Rensa alla

datorer.


Ämnesstartare

vad använder ni för datorer där hemma eller i skolan? själv använder man en macbook pro wey töntigt right? Cool.
beskriv din dator med bilder, eller berätta gärna hur länge ni har haft den. hur ser den ut? spelar du mycket på den?


   
Citera
Haien

En dell skollaptop, hembyggd egen dator


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haien:
En dell skollaptop, hembyggd egen dator

var det där en eller två datorer?Rullar ögonen


   
SvaraCitera

Använder då min egna dator, ett par år gammal, ser ut som ett läskigt monster med pansarskydd. Cool


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stiftelse:
Använder då min egna dator, ett par år gammal, ser ut som ett läskigt monster med pansarskydd. Cool

men du trivs alltså med den?


   
SvaraCitera
Haien

agnesberg:

var det där en eller två datorer?Rullar ögonen

Menade en delllaptop, och en hembyggd


   
SvaraCitera

agnesberg:

men du trivs alltså med den?

Absolut. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stiftelse:

Absolut. 

vad är det som gör att du trivs med den? Rullar ögonen


   
SvaraCitera

Haft en gammal stationär dator som ändå helt mirakulöst har hållit under alla dessa år, jag tror att jag bara behövt utföra den klassiska "norska avstängningen" två gånger om jag minns rätt, då den hängt sig totalt.
Men hursomhelst började den bli rätt så utdaterad, speciellt med Windows 7 och så, därför köpte jag en ny dator som jag haft ca ett halvt år nu, också stationär. Funderat på att skaffa en laptop för att ha när man är på tåget och så, eller om man börjar studera igen, men det får jag ta då. Just nu kör jag på med den jag har!
Dock var det ett himla pill med att få ihop den, den kom ju i delar så man var tvungen att sätta ihop den själv, egentligen inte jättesvårt, bara jag som var övernojig/på tok FÖR försiktig med allting, plus det att jag redan hade min gamla, redan fungerande dator så jag var bara lat med att ta tag i det ^^ Men nu är den uppe och står här på bordet.


   
SvaraCitera

Jag har tre datorer! En stationär, hemmabygge, som snart kommer bytas ut. En bärbar för diverse arbeten. En sista som är minst, man kan ta loss skrivbordet från den och det är ganska tufft, men i övrigt är den kass! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har en thicc skollaptop med typ 3 timmar batteri sen en stationär hemma.


   
SvaraCitera

Ska man lista specs, eller?

Jag har en stationär som jag framförallt använder, en till som är kopplad till TVn och en gammal som är pensionerad. Har ingen laptop just nu då skärmen gick sönder i julas, och det känns som ett dåligt tillfälle att köpa ny dator just nu


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har fyra stationära och en laptop. De stationära har jag till:
Dator 1: enbart surf, shopping och betala räkningar med samt allt som är roligt.  Mycket glad
Dator 2: enbart musik (lagring och redigering).
Dator 3: enbart video (lagring och redigering). En kraftfull maskin!  Tumme upp
Dator 4: enbart foto (lagring och redigering).

Laptopen har jag till allt möjligt. Cool

De fyra stationära är alla ACER datorer. Laptopen är en HP ProBook.

Lite blandade operativsystem. MS Win 10, Win 7 och Win XP. Ingen är köpt "fabriksny" utan jag har köpt alla begagnade och själv uppgraderat dom för det syfte de ska användas till.


   
SvaraCitera
Haien

politisk realist

Varför har man 4 stationära datorer? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haien:

Varför har man 4 stationära datorer? 

för att man har 4 armar kanske?Rullar ögonen


   
SvaraCitera