Aviseringar
Rensa alla

Datorforumet - släng er klistrade tråd!


Ämnesstartare

Nu tycker jag ändå att det får vara nog med att låsa trådar där folk frågar om hårdvara. Lägg er klistrade tråd i soptunnan, snälla!!

Vad är det för dator-forumdel där det i princip enbart tillåts att skapa trådar som handlar om mjukvara?

I annat fall tycker jag att ni lika gärna kan göra en klistrad tråd om mjukvara och speciellt en där man ENBART pratar operativsystem.

Två klistrade trådar verkar ju gott och väl räcka för hela forumsdelen enligt er!

Som det är nu hittar man aldrig enkelt något som har med hårdvara att svara på. En tråd med en rubrik är mycket lättare att upptäcka än en kommentar 10 sidor bak i en tråd som ingen har upptäckt eller svarat på.

Och så många trådar rör det sig inte heller om.. det spammas mer om OS än det gör om hårdvara.


   
Citera
Ämnesstartare

Kacki:

Nu tycker jag ändå att det får vara nog med att låsa trådar där folk frågar om råd vid köp om hårdvara. Lägg er klistrade tråd i soptunnan, snälla!!

Vad är det för dator-forumdel där det i princip enbart tillåts att skapa trådar som handlar om mjukvara?

Det handlar om råd för köp av hårdvara. Finns ju mängder med hårdvarurelaterade ämnen som inte är köpråd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Det handlar om råd för köp av hårdvara. Finns ju mängder med hårdvarurelaterade ämnen som inte är köpråd.

Det råder ju delade meningar om vad som är köpråd eller inte, efter egen erfarenhet[zzz]. Men nu är det inte det vi ska fokusera på.

OnT: Så många trådar finns där inte om köpråd heller. Inte så att det stör.

Allt evigt tjat om Linux och alla dess versioner, VLC, codecs etc stör ju mer imo.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Jag menar:

http://ungdomar.se/forum.php?thread_id=244568
och så länkas killen till:
http://ungdomar.se/forum.php?thread_id=209492

herregud


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kacki:

http://ungdomar.se/forum.php?thread_id=244568
och så länkas killen till:
http://ungdomar.se/forum.php?thread_id=209492

herregud

Ja. Det hade inget med datorköpstråden att göra. Det hade att göra med "Skriv en beskrivande titel" ("Varför fuckar min data?" är inte beskrivande).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Ja. Det hade inget med datorköpstråden att göra. Det hade att göra med "Skriv en beskrivande titel" ("Varför fuckar min data?" är inte beskrivande).

Det var väl en ganska beskrivande titel om du frågar mig. Jag skulle tro att den hade godkänts om han istället hade döpt den till;

"Varför är min dator så konstig?"

Ibland går det inte att förklara saken i rubriken. Sen får man ju ha ett visst överseende till att det är en massa 12-15 åringar som surfar på Ungdomar.se också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kacki:

Det var väl en ganska beskrivande titel om du frågar mig. Jag skulle tro att den hade godkänts om han istället hade döpt den till;

"Varför är min dator så konstig?"

Möjligt, men inte troligt.
Det var verkligen inte en beskrivande titel. Den säger ju ingenting om vad det är för problem, mer än att det är ett problem. "Youtube-problem", "Webbläsaren tycks fucka sig", "Youtube laddar inte hela vägen" eller dylikt hade sagt något om vad problemet rörde.
För allt vi vet hade ovan nämnda titel kunnat handla om att hon inte hittade högtalarutgången.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

För allt vi vet hade ovan nämnda titel kunnat handla om att hon inte hittade högtalarutgången.

Det hade det visserligen kunnat ha handlat om oavsett om hon skrev en bättre förklarande titel eller ej.

Men åter till själva hårdvaru-förslaget. Forumet blir mer levande om det släpps fritt iallafall.


   
SvaraCitera

Jävla nazistmoderatorer, lol!

Så istället för att ändra titeln åt henne och kanske länka till eran jävla faq-tråd och hjälpa henne, så låser ni tråden och uppmanar henne att skapa en helt ny tråd. Det hela är ju helt sinnessjukt.

Jävla sopor!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

McAn:

Så istället för att ändra titeln åt henne och kanske länka till eran jävla faq-tråd och hjälpa henne, så låser ni tråden och uppmanar henne att skapa en helt ny tråd. Det hela är ju helt sinnessjukt.

Ord på det. Det krävs ungefär lika mycket arbete i båda fallen men ändå väljer de att låsa tråden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag håller med, jag vill faktist ha hjälp.[mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kacki:

OnT: Så många trådar finns där inte om köpråd heller.

Inte nu längre, tack vare policyn att hänvisa köpråd till den klistrade tråden.

Kacki:

Jag menar:

http://ungdomar.se/forum.php?thread_id=244568
och så länkas killen till:
http://ungdomar.se/forum.php?thread_id=209492

herregud

Om du vill leka personlig googlesquad åt varenda jävel som är för dum för att förklara sitt problem men ändå väntar sig en lösning, så varsågod. I Datorer & IT vill vi det dock inte.

Kacki:

Men åter till själva hårdvaru-förslaget. Forumet blir mer levande om det släpps fritt iallafall.

Ja, ett frisläppt forum leder till fantastiska saker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KID_IS_BACK:

vi

Vi ? haha!

KID_IS_BACK:

Ja, ett frisläppt forum leder till fantastiska saker.

Megafail igen. Hårdvarufrågorna ska bli frisläppta. Inte forumet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kacki:

Och så många trådar rör det sig inte heller om.. det spammas mer om OS än det gör om hårdvara.

Problemet är att det rasar in 200 trådar om dan rörande vad 12åringar ska köpa för 20000kronors laptop för att få tre extra fps i world of warcraft om de klistrade trådarna inte finns.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Problemet är att det rasar in 200 trådar om dan rörande vad 12åringar ska köpa för 20000kronors laptop för att få tre extra fps i world of warcraft om de klistrade trådarna inte finns.

200 är väl en grov överdrift? Är ni inte konsekventa och tar bort alla de skapade köp-trådarna? Jag tycker att jag bara ser ett par stycken som är låsta lite då och då på varje sida.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kacki:

200 är väl en grov överdrift?

Absolut.

Kacki:

Är ni inte konsekventa och tar bort alla de skapade köp-trådarna? Jag tycker att jag bara ser ett par stycken som är låsta lite då och då på varje sida.

Personligen tycker jag att det gott kan finnas en tråd för köpråd, just för att inte forumet skall översvämmas. I den klistrade tråden får det ju ställa sina frågor, så jag ser inget problem.


   
SvaraCitera