Aviseringar
Rensa alla

Datorforumet - släng er klistrade tråd!


Ämnesstartare

aristoteles:

Personligen tycker jag att det gott kan finnas en tråd för köpråd, just för att inte forumet skall översvämmas.

Dock tycker jag att seriösa frågor om råd vid köpt av hårdvara ska få vara kvar. Dvs väl skrivna trådar där ts visar att han är seriös med sin förfrågan. Det är så få som tittar in i den klistrade tråden vilket resulterar i få svar.

menmen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kacki:

Dock tycker jag att seriösa frågor om råd vid köpt av hårdvara ska få vara kvar. Dvs väl skrivna trådar där ts visar att han är seriös med sin förfrågan. Det är så få som tittar in i den klistrade tråden vilket resulterar i få svar.

*Åsikt noterad.*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mhm, ni mods suger


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

*Åsikt noterad.*

[y] Kan kanske bli svårt att avgöra, men ändå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kacki:

Det är så få som tittar in i den klistrade tråden vilket resulterar i få svar.

Sådana frågor finns inte. Samtliga "vilken hårdvara ska jag köpa"-frågor kan besvaras genom en enkel Googlesökning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KID_IS_BACK:

Sådana frågor finns inte. Samtliga "vilken hårdvara ska jag köpa"-frågor kan besvaras genom en enkel Googlesökning.

Om man vill läsa en massa recensioner om 40åriga gamla gubbar som har klantat sig med sin hårdvara och sedan skyller på tillverkaren och själva produkten, ja. Vill man ha bra feedback på hårdvara så ska man vända sig till forum.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kacki:

Om man vill läsa en massa recensioner om 40åriga gamla gubbar som har klantat sig med sin hårdvara och sedan skyller på tillverkaren och själva produkten, ja.

Att du inte ens kan googla dig ut ur en papperspåse betyder inte att informationen inte finns där, extremt lättillgänglig.

Kacki:

Vill man ha bra feedback på hårdvara så ska man vända sig till forum.

Javisst - ett relevant forum, exempelvis tillverkarens eget.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KID_IS_BACK:

Att du inte ens kan googla dig ut ur en papperspåse betyder inte att informationen inte finns där, extremt lättillgänglig.

Du tyckte säkert att du var jättelustig där kid, men tyvärr. Ditt resonemang om att googla istället för att skapa en tråd på ett forum håller inte. Isåfall hade man i princip inte behövt skapa några som helst trådar i musikforumet, datorspelsforumet eller i filmforumet.

KID_IS_BACK:

ett relevant forum, exempelvis tillverkarens eget

Tillverkarnas egna forum brukar vara väldigt svåra att få ett bra svar på. Har man en bristande engelska så gör det allt definitivt svårare. Att kolla upp ett helt datorsystem på tillverkarnas forum är dessutom ett jäkla jobb om det nu ändå finns andra som kan ge svar på ett forum.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kacki:

Isåfall hade man i princip inte behövt skapa några som helst trådar i musikforumet, datorspelsforumet eller i filmforumet.

Där handlar det om diskussioner, inte frågor i stil med "vilken X ska jag köpa" eller "är Y bättre än X?"

Kacki:

Att kolla upp ett helt datorsystem på tillverkarnas forum är dessutom ett jäkla jobb om det nu ändå finns andra som kan ge svar på ett forum.

Och varför skulle någon annan vilja göra det jobbet åt dig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KID_IS_BACK:

Där handlar det om diskussioner, inte frågor i stil med "vilken X ska jag köpa" eller "är Y bättre än X?"

Många frågor och trådar i de forumen är faktabaserade.

KID_IS_BACK:

Och varför skulle någon annan vilja göra det jobbet åt dig?

Fråga de som hjälper andra med det. För de finns uppenbarligen. Dock blockeras de som vill hjälpa till på datorforumet här på UM av någon anledning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kacki:

Många frågor och trådar i de forumen är faktabaserade.

Det är inte mitt problem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag modererar förvisso inte datorforumet, men detta är ju knappast unikt för den här underkategorin. Det finns klistrade frågetrådar i språkforumet också t ex, för att undvika femtioelva "Hur säger man...?"-trådar. Principen gäller följaktligen i detta forum också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

håller helt klart med Kacki, en tråd med 10 olika sidor är inte jätte kul att kolla igenom, man kollar på nån sida sen orkar man inte kolla mer för allt är om inprincip samma sak. Har man otur då, får man inget svar på sin fråga pga att det är för drygt att sitta och läsa 10 sidor. Men visst, tycker ni att det är bättre så, np.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PEWPEWPEW:

håller helt klart med Kacki, en tråd med 10 olika sidor är inte jätte kul att kolla igenom, man kollar på nån sida sen orkar man inte kolla mer för allt är om inprincip samma sak.

Samla hellre skiten i en tråd där den kan ruttna och förgås än att den ska förpesta resten av forumet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KID_IS_BACK:

Samla hellre skiten i en tråd där den kan ruttna och förgås än att den ska förpesta resten av forumet.

Dont like it, dont read it[wink]


   
SvaraCitera