Aviseringar
Rensa alla

Datorhögtalare


Ämnesstartare

Hej!
Någon som kan tipsa om bra datorhögtalare? Det ska vara djup bas och mycket bas så jag måste nog ha en separat baslåda. Högtalarna ska jag ha i ett festrum så man ska kunna dra på en del, dock är inte rummet så stort kanske 10-15 kvm. Jag vill inte lägga ut mer än 1500, men alla förslag är välkomna=) Har kollat runt lite på Logitech z-2300 och harman Kardon Soundsticks 2.1 Någon som har ngt av dessa och kan berätta lite?
Tacksam för svar!
Mvh Chrille


   
Citera

christoffer stålring:

datorhögtalare

christoffer stålring:

festrum

Nej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

christoffer stålring: datorhögtalare
christoffer stålring: festrum
Nej.

...tycker/tror jag iaf.

Klart det kan funka, logitech har bla högtalare som ger 505watt och en 10tums subwoofer. Fast dessa högtalare är lite för dyra för min budget men bara som exempel.

Skulle tippa på att jag behöver en 8-10tums baslåda och 2-300 watt. Vill även ha så djup bas som möjligt, gärna från 20hz men det går väl ej att hitta för det priset jag har tänkt mig?

Vad tycker du man ska ha i ett litet festrum då? Min budget är som sagt inte så stor...


   
SvaraCitera

christoffer stålring:

watt

Det handlar inte om watt, det handlar om att flytta luft.
Har varit på lägenhetsfester med både Logitech stereohögtalare (med bas) och HK Soundssticks.
Lite folk, lite fylla, mycket prat - och de där blir helt kvävda.

christoffer stålring:

Vad tycker du man ska ha i ett litet festrum då? Min budget är som sagt inte så stor...

christoffer stålring:

1500

Spara ihop mer eller ha fester någon annanstans.
Uppenbarligen så har ju folk fester med datorhögtalare. Det funkar ju men låter inte bra. Så kör på något bara...

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Två i den prisklassen: här.
Jag hade helt klart valt HK. Det är ett grymt märke och så är de snygga.
Logitechs basar brukar dunka så in i h-e medan det låter förjävligt. Antagligen för att pojkar vill ha det så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej tack för svaren!

Håller med dig om att HKs högtalare är snygga!
Men logitechs bas är ganska mycket djupare och för mig är det ganska viktigt.

Mvh Chrille


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nu är jag lite efter men kolla efter ett begagnat logitech z5500, då får du väggarna (och festen) att rasa!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Logitec


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera