Aviseringar
Rensa alla

DATORKRASH HJÄLP HJÄLP HJÄLP!!!!!!1 [sad]


Ämnesstartare

Skapade nyss denna tråd i en annan kategori men får ingen respons!

Öhm jag har fått ett problem med min dator (inte den jag sitter vid nu) då jag inte kommer in på mit operativsystem! När jag startar datorn meddelar den att jag kan välja mellan att starta windows normalt eller felsäkert läge. Men vilket alternativ jag än väljer så kommer jag inte längre än en svart tom ruta. Datorn rekomenderar också mig att göra "inkonsekvenskontroll" vilket inte löser ett skit utan bara går igenom diskarna och hävdar att det är något som inte stämmer. Eventuellt säger datorn att jag ska göra en reperation som jag lät göra under hela natten och under hela dagen. Efter 15 timmars recovering utan resultat gav jag upp.

Finns det någonting jag kan göra för att förhindra omformatering och få ett funktionellt Windows?

Oft: Bill Gates borde skjutas!


   
Citera
Ämnesstartare

SPRING IVÄG TILL ETT DATORFORUM ISTÄLLET DE LÄR SVARA RÄTTIGARE SAMT SNABBARE DÄR OK


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

superflat:

. Men vilket alternativ jag än väljer så kommer jag inte längre än en svart tom ruta. Datorn rekomenderar också mig att göra "inkonsekvenskontroll" vilket inte löser ett skit utan bara går igenom diskarna

ägd![badgrin]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

SPRING IVÄG TILL ETT DATORFORUM ISTÄLLET DE LÄR SVARA RÄTTIGARE SAMT SNABBARE DÄR OK

Fan bra tänkt. HERRÅ!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

superflat:

tråd

Köra en ubuntu LiveCD? DÅ kan du komma åt alla dina viktiga grejer innan du formaterar om...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Köra en ubuntu LiveCD? DÅ kan du komma åt alla dina viktiga grejer innan du formaterar om...

hur överför jag filer från datorn om jag inte kommer åt mitt operstivsystem till och börja med?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

superflat:

hur överför jag filer från datorn om jag inte kommer åt mitt operstivsystem till och börja med?

Med en ubuntu LiveCD så kommer du in i ett operativsystem (Ubuntu) utan att ändra något på hårddisken.
Väl i Ubuntu så kan du kopiera alla dina viktiga filer till en extern hårddisk eller bränna till skiva.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Med en ubuntu LiveCD så kommer du in i ett operativsystem (Ubuntu) utan att ändra något på hårddisken.
Väl i Ubuntu så kan du kopiera alla dina viktiga filer till en extern hårddisk eller bränna till skiva.

Ahaa. Så jag laddar hem mjukvaran och för över den till en cd som jag sätter ansluter till min fuckade dator? Och det i sig fungerar som ett parallellt operativsystem, oavsett hårddiskens kapacitet?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

superflat:

Ahaa. Så jag laddar hem mjukvaran och för över den till en cd som jag sätter ansluter till min fuckade dator? Och det i sig fungerar som ett parallellt operativsystem, oavsett hårddiskens kapacitet?

Jepp, du laddar ner gratis iso-fil och bränner. Sedan är det bara att starta på den. [y]
Hela operativsystemet startar från skivan. Det går lite segt men det funkar. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

epp, du laddar ner gratis iso-fil och bränner. Sedan är det bara att starta på den.
Hela operativsystemet startar från skivan. Det går lite segt men det funkar.

hmm ett alternativ då.. vet inte om jag har någon windowsskiva dock..


   
SvaraCitera
Åtta

superflat:

vet inte om jag har någon windowsskiva dock..

Då får du köpa en, om du nu ska köra Windows. [smile]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

En tråd räcker.

http://ungdomar.se/forum.php?thread_id=266263&page=1

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 2 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Och så ska vi komma ihåg att låsa också. [blush]


   
SvaraCitera
Åtta

Tråden låst


   
SvaraCitera