Aviseringar
Rensa alla

datorkunnig? 🙂


Ämnesstartare

kan man spela ett spel vars krav ligger på:
Core 2 Duo 2Ghz or equivalent
2GB RAM (3GB for Vista64 / Windows 7 64)
nVidia GeForce 7800 - 256MB or equivalent
20GB Hard disk space

om man har:

AMD athlon 64x2 5000+ 3Ghz
3 GB RAM
ATI Radeon HD 2400-256 upp till 1535
500 GB

det jag inte riktigt vet är om mitt grafikkort duger istället för nVidia? det tror jag faktiskt knappast men tänkte ändå fråga eftersom jag inte är helt säker 🙂

tacksam för seriösa svar 🙂


   
Citera

M33m0:

:

http://www.systemrequirementslab.com/​cyri Can I run it?

denna hemsidan kan nog hjälpa en del tror jag om man förstår sig på systemkrav osv 😛


   
SvaraCitera
Åtta

Tråden flyttad från Forum PLUS/Dator- och TV-spel


   
SvaraCitera
Åtta

Jag är också tveksam till huruvida ditt grafikkort kommer att orka hänga med.


   
SvaraCitera

M33m0:

ATI Radeon HD 2400-256 upp till 1535

Ditt grafikkort kommer att bli slaktat utav alla nyare spel. DU kan möjligvis spela counter strika och dylikt. starcraft 1 antagligen också.

M33m0:

AMD athlon 64x2 5000+ 3Ghz

Processorn är nog i klenaste laget, men är spelet ej CPU tungt så fungerar det. FInns väldigt mkt bättre idag.

M33m0:

3 GB RAM

jag undrar hur du gör för att få 3 gig? ha två stickor med en gig i ena och två i andra? eller har du tre stickor?

Det skulle vara bättre om du berättade vilka spel du ville spela med den där datorn. om DU funderar på att köpa den, gör det ej. Den är sämst.


   
SvaraCitera

Åtta:

Jag är också tveksam till huruvida ditt grafikkort kommer att orka hänga med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ankzor:

jag undrar hur du gör för att få 3 gig? ha två stickor med en gig i ena och två i andra? eller har du tre stickor?

Det skulle vara bättre om du berättade vilka spel du ville spela med den där datorn. om DU funderar på att köpa den, gör det ej. Den är sämst.

har två stickor om jag inte missminner mig nu (en+två gig)
det spel jag vill köpa är APB som kommer ut den första juli...ett häftigt spel vars krav är lite högre än min dator skulle jag lätt tro [blush]
haha nejdå, den dator jag pratar om nu har jag haft i tre år nu så du kan tänka dig hur mkt den kosta mig då [tard] den kosta en hel del men nu efter tre år har jag inte råd med att köpa en ny dator [crazy] funkar det om jag byter grafikkortet btw? [y]


   
SvaraCitera

M33m0:

funkar det om jag byter grafikkortet btw?

Det du länkade var minimum. Jag tror inte att du kommer att kunna spela spelet flytande även med sämsta inställningarna även om du köper ett nytt kort. Det är helt enkelt dags att köpa en ny dator om du vill spela nya spel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ankzor:

Det du länkade var minimum. Jag tror inte att du kommer att kunna spela spelet flytande även med sämsta inställningarna även om du köper ett nytt kort. Det är helt enkelt dags att köpa en ny dator om du vill spela nya spel.

ärligt talat så håller jag med dig till 100 procent [rolleyes] den kanske skulle funka om jag inte var en sån som brukar spela och satsa på vartenda spel som kmr ut [cool] men har bara mycket viktigare saker för mig nu bl.a. att skaffa körkort och massa andra saker som kostar en del [crazy] men aja tack för tipset iaf [cheers]


   
SvaraCitera

M33m0:

skaffa körkort

lol.

slösa inte mer pengar på den datorn iaf.


   
SvaraCitera

M33m0:

men har bara mycket viktigare saker för mig nu bl.a. att skaffa körkort

HAHA, själv prioriterar man fräscha delar till datorn före körkort! [cheers]


   
SvaraCitera

Ett bättre grafikkort skulle jag nog rekommendera till dig. Eftersom det du har kanske blir lite klent om du vill sätta på alla högsta effekter som AA till max. CPU:N skulle du nog kunna om du hade möjlighet att uppgradera till en lite nyare som 6000+ om ditt moderkort stöder detta.
Annars tror jag din dator skulle klara det.


   
SvaraCitera