Aviseringar
Rensa alla

Datorn dör/startar om sig.


Ämnesstartare

Ja de e nu så att min laptop startar om sig 2 timmar efter jag startat den. Det är alltid exakt 2 timmar den är på innan den stänger av sig oberoende av vad jag gör på den.
Har uppdaterade drivrutiner och det är knappast temperaturen som gör det eftersom det alltid är exakt 2 timmar.
Så om någon har nån teori om mitt problem så uppskattas gärna lite hjälp 🙂

Tack på förhand!


   
Citera

DKAPDM:

Tack på förhand!

Du kör windows va? Men ja, det är svårt att på rak arm säga vad som är felet. Starta med en linux live-cd och se om problemet fortsätter.
Dold text: Nej jag har ingen länk, skriv ubuntu i google, grattis du har funnit en livecd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ah kör windows 7, ah tack för tipset har nog nån gammal linux skiva nånstans jag kan gräva fram


   
SvaraCitera

Du kör en Release Candidate utav Windows 7. Från och med den 1 Mars stänger datorn av sig efter 2 timmar. Detta är inte något fel eller någon bugg, Microsoft har gjort det på det sättet för att du ska byta till fullversionen. Skaffa antingen fullversionen av Windows 7 eller något annat, exempelvis Ubuntu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

suck [n]

aja tack för svaret iallafall


   
SvaraCitera
Åtta

magkliarn:

Från och med den 1 Mars stänger datorn av sig efter 2 timmar. Detta är inte något fel eller någon bugg, Microsoft har gjort det på det sättet för att du ska byta till fullversionen.

Hahaha! Fy fan vad nice. [bigsmile] "Tack för att ni buggtestat vårt operativsystem åt oss. Som tack tänker vi göra så att ni inte längre kan använda det!"


   
SvaraCitera

Har exakt samma problem. [party]


   
SvaraCitera

Lol, vad illa. Tur att man inte stödjer sådan där idioti.


   
SvaraCitera

Dekadent:

Har exakt samma problem. [party]


   
SvaraCitera

Åtta:

Hahaha! Fy fan vad nice. [bigsmile] "Tack för att ni buggtestat vårt operativsystem åt oss. Som tack tänker vi göra så att ni inte längre kan använda det!"

Tjae, de fick ju ha en släppt licens under en kortare period. Att kasta ut en gigantisk mängd operativsystemslicenser för dryga 2000 styck är väl kanske inte så ekonomiskt.

aristoteles:

Tur att man inte stödjer sådan där idioti.

Jag har Windows 7 och det är bra grejor [y]


   
SvaraCitera
Åtta

Gentlemen:

Tjae, de fick ju ha en släppt licens under en kortare period. Att kasta ut en gigantisk mängd operativsystemslicenser för dryga 2000 styck är väl kanske inte så ekonomiskt.

Jag fick min kopia av Windows 7 gratis genom MSDNAA. [y]


   
SvaraCitera

Åtta:

Jag fick min kopia av Windows 7 gratis genom MSDNAA. [y]

Jag med. Tillsammans med en uppsjö andra dyra mjukvaror. Dock så är ju MSDNAA indoktrinering av folk som har teknisk ork att välja ett operativ de inte stör mig på, vilket faktiskt W7 är.


   
SvaraCitera
Åtta

Gentlemen:

Dock så är ju MSDNAA indoktrinering av folk som har teknisk ork att välja ett operativ de inte stör mig på, vilket faktiskt W7 är.

Jag stör mig som fan på W7. Men jag gillar att ha Windows tillgängligt för de gånger då jag "måste" ha det, och W7 slår definitivt Vista och XP.


   
SvaraCitera