Aviseringar
Rensa alla

datorn har kraschat...


Ämnesstartare

Kära ungdomar... Jag skriver från min xperia, men det är nämligen så att datorn har kraschat. Det går att sätta på pcn men det enda som syns på skärmen är muspekaren, sen händer inget mera,

Hur ska jag gå till väga? [cry]


   
Citera
Ämnesetiketter

Sendjil:

Hur ska jag gå till väga? [cry]

new computha[cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Netherlick:

new computha

det lutar åt det hållet faktist.. man kanske borde satsa på en bärbar
istället för en stationär? lr vad säger du? [confused]


   
SvaraCitera
Åtta

Netherlick:

new computha

Nej för fan! Inte förrän han vet vad problemet är. Eftersom du kan se din muspekare så kommer du åtminstone in i ditt operativsystem. Jag rekommenderar en ominstallation.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Jag rekommenderar en ominstallation

och hur gör jag det? jag har ingen formaterings skiva [sad]
När man väl startar datorn så kommer '' felsäkert läge '' rutan upp, sen så när man väljer något alternativ så händer det inte så mycket förutom att den då går tillbaka till sin svarta skärm med muspekaren [shake]


   
SvaraCitera

har haft samma fel men bara när jag kört med xp kolla om du kommer in i felsäkert läge o gör du det så prova att återställa den till innan den börja strula


   
SvaraCitera
Åtta

Sendjil:

och hur gör jag det? jag har ingen formaterings skiva

Du kanske har en återställningspartition istället. Annars får du väl antingen köpa dig en ny Windows-licens eller ladda ned en gratis Linux-distribution.

Eller så kan du förstås köpa dig en ny dator, så kan jag ta hand om din gamla - helt gratis! [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

borderline:

har haft samma fel men bara när jag kört med xp kolla om du kommer in i felsäkert läge o gör du det så prova att återställa den till innan den börja strula

för några dagar sen då detta inträffade kunde jag komma in i felsäkert läge
men så du som jag är så återställde jag den inte [ops], men nu kommer jag inte alls där.. utan den verkar inte ens reagera [shake]

Åtta:

återställningspartition istället. Annars får du väl antingen köpa dig en ny Windows-licens eller ladda ned en gratis Linux-distribution.

okej ska googla på dessa saker [smile]


   
SvaraCitera

hur gammal är den o vad för märke? titta när du startar den innan den börjat boota på operativsystemet har du återställningspartition så finns det vanligtvis så att du kan trycka på någon av f1 - f12 för att återställa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

borderline:

hur gammal är den o vad för märke? titta när du startar den innan den börjat boota på operativsystemet har du återställningspartition så finns det vanligtvis så att du kan trycka på någon av f1 - f12 för att återställa

datorn är 2 år, det är en packard bell.. och drivs av windows vista
okej ska checka det där när jag startar datorn.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

borderline:

för att återställa

nu lyckades jag komma in i felsäkert läge
och jag kan se ikoner och sånt..
men vart systemåterställer jag? [blush]


   
SvaraCitera

Sendjil:

men vart systemåterställer jag? [blush]

Kontrollpanelen-System...


   
SvaraCitera

Sendjil:

Hur ska jag gå till väga? [cry]

Netherlick:

new computha[cool]


   
SvaraCitera

tryck f8 när du startar datorn, när du får fram menyn med felsäkert läge etc, väl starta med senast fungerande inställningar och se om det fungerar då


   
SvaraCitera

Sendjil:

lr vad säger du? [confused]

Bärbar är alltid najs men dom bra bärbara har så dåligt batteri, så beror på om du ska vara långt ifrån el-utag under en längre period


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mrman:

yck f8 när du startar datorn, när du får fram menyn med felsäkert läge etc, väl starta med senast fungerande inställningar och se om det fungerar då

TACK SÅ MYCKET!!! DET DÄR FUNKA!
jag va dock tvungen att återställa hela systemet men fan det är det värt!! nu funkar den igen! [bigcheers][bigcheers]


   
SvaraCitera