Aviseringar
Rensa alla

Datorn krashar


Ämnesstartare

hej

min dator krashar ibland om jag har för många programm uppre och ibland av en till synes ingen anledning. Sista utvägen blir att ominstalera men fins det en lättare utväg?


   
Citera

/theultimatecareface


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ok, bilden blir alltid helt stilla förutom musen som ibland går att röra på och ibland står det att det laddar. Jag har vista och tror inte det har något med grafikkortet att göra.

Räcker detta?


   
SvaraCitera

Testa att köra virusscan+spyware scan
stäng av och avinstallera onödiga applikationer


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gjort, hittade viruss om är nu borttagna men problemet kvarstår. Vissa filer som innehöl virus kunde inte repareras så de var tvugna att bli borttagna men de fin fortfarande där, <-om det hjälper.


   
SvaraCitera

koompa:

gjort, hittade viruss om är nu borttagna men problemet kvarstår. Vissa filer som innehöl virus kunde inte repareras så de var tvugna att bli borttagna men de fin fortfarande där, <-om det hjälper.

Tyvärr så tror jag nog att du får ominstallera om inte antiviruset kan hjälpa dig. På så sätt vet du att du har fått bort det för antiviruset kan inte hitta och ta bort allt.

Om du har en bärbar hårddisk lägg in alla oinfekterade saker där, är dock inte riktigt säker på hur man ska göra, det får du nog googla på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ok tack för all hjälp![bigsmile][y]


   
SvaraCitera

koompa:

ok tack för all hjälp![bigsmile][y]

Läs gärna den klistrade tråden om virus-infektioner, där har du ett bra svar.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera