Aviseringar
Rensa alla

Datorn registrerar inte dvd-skiva.


Ämnesstartare

Varje gång jag tänkt bränna ut filmer på dvd så uppstår ett litet problem - datorn känner inte av att jag har satt i en tom brännbar dvd-skiva. Vanlig dvd och en redan bränd dvd fungerar alldeles utmärkt, men just tomma brännbara verkar "försvinna". Alla sorters cd fungerar, tomma som vanliga.

Jag har även provat olika sorters brännbara dvd och både +/- R, men ingen har registrerats. Har även prövat att ladda hem olika bränningsprogram, men det har inte löst problemet heller. Har t.o.m prövat sätta dvd-skivorna i cd enheten, men det gick inget vidare det heller.

Använder mig av Windows XP och datorn har aldrig registrerat en tom dvd. Någon idé?


   
Citera

min e oxå så 🙁


   
SvaraCitera

uppdatera firmware i din dvd brännare. är du säker på att det är en dvd brännare?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tobias:

är du säker på att det är en dvd brännare?

Det jag har laddat hem, ja. I datorn, nej.


   
SvaraCitera

alltforingenting:

Det jag har laddat hem, ja. I datorn, nej.

ja men klart du inte kan bränna dvdfilmer då om du inte är säker på om du har en dvd-brännare


   
SvaraCitera

alltforingenting:

Det jag har laddat hem, ja. I datorn, nej.

HAHa [rolleyes] [badgrin] ... SRY [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tobias:

ja men klart du inte kan bränna dvdfilmer då om du inte är säker på om du har en dvd-brännare

Har kollat närmare på det där nu och det visade sig att det var en dvd-brännare. Så det är fortfarande ett problem.


   
SvaraCitera

alltforingenting:

Har kollat närmare på det där nu och det visade sig att det var en dvd-brännare. Så det är fortfarande ett problem.

okey. kanske är fel på den då! eller använder du rätt skivor när du ska bränna? finns vissa brännare som bara bränner dvd r- och andra som bara bränner dvd r+ men dom flesta bränner båda formaten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tobias:

okey. kanske är fel på den då! eller använder du rätt skivor när du ska bränna? finns vissa brännare som bara bränner dvd r- och andra som bara bränner dvd r+ men dom flesta bränner båda formaten.

Kanske. Som jag nämnde i det första inlägget har jag provat olika sorters skivor och både + och - r.


   
SvaraCitera

alltforingenting:

Kanske. Som jag nämnde i det första inlägget har jag provat olika sorters skivor och både + och - r.

Okey.


   
SvaraCitera
Tyrael

alltforingenting:

Jag har även provat olika sorters brännbara dvd och både +/- R, men ingen har registrerats.

En bra idé är ju att skriva vilken brännare du faktiskt har. Det finns en del problem-brännare ute på marknaden, jag har t.ex fått en dator från HP med 2 st dvd-läsare (varav en brännare) som inte funkar, någon av dem.


   
SvaraCitera

alltforingenting:

Jag har även provat olika sorters brännbara dvd och både +/- R, men ingen har registrerats. Har även prövat att ladda hem olika bränningsprogram, men det har inte löst problemet heller. Har t.o.m prövat sätta dvd-skivorna i cd enheten, men det gick inget vidare det heller.

prova att använda http://www.dvddecrypter.org.uk/ den är rätt kraftfull och bör åtminstone komma med en förklaring om inte en lösning.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera