Aviseringar
Rensa alla

datorproblem - dålig kvalité


Ämnesstartare

kvalitén är dålig och den typ "hackar" när jag kollar på denna: http://www.burberry.com/en-row/#/en-row/videos/catwalkshows?item=1

(är det bara för mig den gör det eller gör den det för ngn annan också? )

vad beror det på och vad kan jag göra för att det ska bli normalt?

om jag däremot kollar på denna: http://live.burberry.com/index_hd.html så är allting normalt om det är till någon hjälp.

skulle vara väldigt tacksam om någon kunde hjälpa mig

är extremt dålig på allt tekniskt så ni får gärna förklara rent konkret vad jag behöver göra och inte använda massa macnördteknik-ord


   
Citera
Ämnesstartare

Nu har jag en jävligt gammal dator som internetdator... en 3 Ghz P4:a med 1 GB internminne o integrerat grafikkort o på den ser den första videon helt ok ut fast CPU-användningen ligger på mellan 58 - 72%.

Den andra videon spelar helt utan problem... perfekt bild!

Skulle gissa på att det är kombinationen CPU - grafikkort - RAM som ställer till problem för dig med den första videon. [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

(är det bara för mig den gör det eller gör den det för ngn annan också? )

Nope. Den laggar för mig med, har dock en kass dator som laggar i alla filmer och spel någon gång i minuten.


   
SvaraCitera

soimpolite:

(är det bara för mig den gör det eller gör den det för ngn annan också? )

Laggar icke för mig. Skulle tro att det är din processor som är största boven i dramat där.


   
SvaraCitera
Åtta

soimpolite:

skulle vara väldigt tacksam om någon kunde hjälpa mig

skulle vara väldigt tacksam om du kunde bifoga lite information om vad det är för dator du har, vilket operativsystem du använder, vilken webbläsare och version utav Flash du har, o.s.v.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

skulle vara väldigt tacksam om du kunde bifoga lite information om vad det är för dator du har, vilket operativsystem du använder, vilken webbläsare och version utav Flash du har, o.s.v.

vista
google chrome
10 tror jag
datorn är en LG laptop. det är typ allt jag kan säga på rak arm. om det är ngt mer du behöver veta får du gärna säga hur jag kan ta reda på det för jag är som sagt extremt dålig på allt tekniskt

magkliarn:

Skulle tro att det är din processor som är största boven i dramat där.

vad är det typ? kan man göra ngt åt det?

TheSpookyMan:

Den andra videon spelar helt utan problem... perfekt bild!

det gör den för mig med. är bara den första som krånglar :S

TheSpookyMan:

Skulle gissa på att det är kombinationen CPU - grafikkort - RAM som ställer till problem för dig med den första videon.

säger mig ingenting alls. kan jag göra ngt år det? hur? [sad]


   
SvaraCitera

Hos mig hackar det. Har en dator som borde klara det, men inte världens bästa uppkoppling. (2Mb/s) kan ju bero på det också...

soimpolite:

om det är ngt mer du behöver veta får du gärna säga hur jag kan ta reda på det för jag är som sagt extremt dålig på allt tekniskt

Datorns modellbeteckning brukar stå under datorn på en vit klisterlapp, tillsammans med serienummer osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

vista

[n]


   
SvaraCitera

soimpolite:

vista

[n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

variabel:

[n]

tror inte det är det faktum att jag har vista som gör att det inte funkar. tycker om vista

Limefruit:

Datorns modellbeteckning brukar stå under datorn på en vit klisterlapp, tillsammans med serienummer osv.

står bara massa siffror :S

Limefruit:

(2Mb/s) kan ju bero på det också...

har kanske sämre uppkoppling här. ska till mitt 2a hem sedan och se om det fungerar där. hur vet man förresten vad man har för hastighet? [crazy]


   
SvaraCitera

soimpolite:

hur vet man förresten vad man har för hastighet? [crazy]

Du kan testa på exempelvis
www.bredbandskollen.se


   
SvaraCitera