Aviseringar
Rensa alla

datorproblem!


Ämnesstartare

Jag köpte min dator för 2 år sen (HP COMPAQ LAPTOP). PÅ 2 år har dom skickat in den 2 gånger på lagning, första gången bytade dom fläkten och andra gången hårddisken!

När jag fick tillbaka den hängde den sig hela tiden och gick inte att starta om utan att trycka på knappen och då kom massa koder upp och att filer fattades and so on. När jag pratade med dem på expert sa han att det förmodligen var hårdvara fel IGEN! Jag orkade inte lämna in den för jag blir utan dator i 1 månad varje gång i princip och den funkar nu men är fortfarande konstig och jag vågar helt ärligt inte göra mer än surfa på den, inte ens spara en bild för jag vet inte när den kommer krascha.. även 3 tagenter har nu släppt och det går ej att sätta tillbaka dem..

JAG ORKAR INTE MER.
Jag betalade 8 000 för den och det känns som jag har en skruttig dator som ngn lurat mig på från blocket lr ngt.. Ska det få vara såhär? :S

Vad ska jag göra, lämna in skiten igen och vänta på att dom "fixar den" och gå igenom samma skit 40 gånger till.. Jag har trygghetsförsäkring vilket betyder att jag kan kasta skiten i väggen och bevisa det och få en ny.. men borde jag inte kunna gå till väga på normalt vis? HJÄLP mig för detta hålller på o göra mig galen snart..

spränger expert i bitar snart..


   
Citera

Almis:

expert

Almis:

Jag betalade 8 000 för den och det känns som jag har en skruttig dator som ngn lurat mig på från blocket lr ngt.. Ska det få vara såhär? :S

Tro mig, du köper hellre en skruttig dator på blocket än handlar från expert.


   
SvaraCitera

Felet är just expert. Alla jag känner som har köpt mobiler och datorer där har fått lämna in skiten om och om igen. Känn dig lurad och lämna in den till någon som faktiskt kan datorer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nä nu tycker jag det ni skriver låter riktigt ologiskt för att expert finns i hela Sverige och strys utav lagar precis som vilken affär som helst. Ni får det och låta som jag köpt den svart.

Jag undrade bara om jag skulle överklaga eller mosa den 🙂


   
SvaraCitera