Aviseringar
Rensa alla

Datorskärm problem


Ämnesstartare

Hej! Jag har en datorskärm som funkar och sitter i datorn rätt, men skärmen visar bara "No video input" och jag har sladden mellan skärmen o datorn rätt inkopplat o skärmen verkar funka, jag har en Philips!

Tacksam för svar!


   
Citera

Om man ska åtgärda felet måste man först och främst börja med felsökning för att hitta var felet ligger. 

Har du testat med en annan skärm på samma dator? Samma skärm på en annan dator? En annan sladd? Koppla in sladden i ett annat uttag i datorn?


   
SvaraCitera
lok501

Har du prövat att byta skärmens input inställning? Den borde göra det själv men man vet inte?

No offens men borde inte detta vara ett lätt problem att lösa?


   
SvaraCitera

Stora eller lilla kabeln du kopplat till datorn?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har testat en annan skärm och det är samma problem och den sitter säkert rätt för det är det enda utaget på datorn den passar.
Jag tänkte, det kanske är som en tv,  man måste byta från HDMI 1 till 2 kanske? Vid dator utaget så står det VGA OUT skärmen är kanske på något annat, den visar no video input så som tv, no signal tänkte jag..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har fixat problemet, ifall du också har de problemet, så jag flyttade min HDMI som satt i datorn, jag flytta den till den andra HDMI


   
SvaraCitera