Aviseringar
Rensa alla

Datorspel eller tv-spel?


internet:

gissade bara.

Nu vet du.

Mawns:

lägga upp spel där

Vart? Demos eller spel?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miceparade:

Vart? Demos eller spel?

Miceparade:

XBox Live Indie Games


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

True that, streamar du direkt från din pc eller använder du extern hårddisk?

Både och.. [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

Spel suger (Jag är tråkig) (Du röstade på detta alternativ)

[cry]

gillar att spela kort


   
SvaraCitera

Mawns:

XBox Live Indie Games

Ja och det var därför jag sa att XBLIG är skit. Det ligger så mycket crap där att den stora massan sällan ens går in och kollar. Vill man släppa sina spel som DLC till XBox gör man bäst i att sälja det på Live Arcade, och det är svindyrt.

Som indieutvecklare tjänar man generellt mer på att släppa sina grejer individuellt och marknadsföra via viral marketing genom att ställa upp i tävlingar eller åka på utställningar. Eller Steam, god bless.


   
SvaraCitera

Mawns:

Tv-spel! (Du röstade på detta alternativ)

Fast bara för att jag föredrar handkontroll före mus&tangentbord

Och soffan är skönare än datorstolen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

Datorspel! (Du röstade på detta alternativ)

Lirar EU3 för stundom. italien är fett.


   
SvaraCitera
smisk

Mawns:

Jag spelar bara wow eller annat MMO (Du röstade på detta alternativ)

men om jag ska välja:

Mawns:

Tv-spel!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miljötalibanen:

Lirar EU3 för stundom. italien är fett.

Diggar Danmark och Burgundy mer faktiskt! Har du spelat Hearts of Iron? Där är italien skitroliga, för de är starka, fascistiska och ändå obundna så de kan gå med i andra världskriget på vilken sida som helst, eller helt enkelt skita i det och bara köra ett eget race.

Miceparade:

Ja och det var därför jag sa att XBLIG är skit. Det ligger så mycket crap där att den stora massan sällan ens går in och kollar. Vill man släppa sina spel som DLC till XBox gör man bäst i att sälja det på Live Arcade, och det är svindyrt.

Aha trodde du snackade om Indie. Fast jag och mina vänner går ofta in och kollar, eftersom att vi gillar shooters.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

Videospel (Du röstade på detta alternativ)

vektorgrafik är fett coolt för övrigt


   
SvaraCitera

tv-spel! (Du röstade på detta alternativ)
För mig har spel på datorn oftast handlat om blizzard. Det är vad jag lagt ner mest tid på. visst kan jag räkna upp andra spel till datorn men det slår fortfarande inte upplevelsen hos tv-spel. Och nu när blizzard funderar på att släppa diablo 3 till boxen och ps3. Om dom gör det så tror jag inte att jag kommer spela något nytt spel på dator igen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

Diggar Danmark och Burgundy mer faktiskt! Har du spelat Hearts of Iron? Där är italien skitroliga, för de är starka, fascistiska och ändå obundna så de kan gå med i andra världskriget på vilken sida som helst, eller helt enkelt skita i det och bara köra ett eget race.

Hade en "thing" när jag spelade frankrike nonstop och gick på olika missions (varav en gång när jag tog över hela europa, ända bort till sibirien) men har faktiskt inte spelat någotdera länderna. Tyskland och Italien diggar jag mest, då deras taxbas är fruktansvärt stor. även Byzans bara för att då. Men Hearts of Iron är väl ett Paradox spel det med? Då är det helt klart värt att testa. ska tänka på saken framöver.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miljötalibanen:

Men Hearts of Iron är väl ett Paradox spel det med?

Japp, det är samma upplägg fast lite annorlunda. Man kan faktiskt ta sin sparfil från EU3, fortsätta på den i Victoria 2, och sen fortsätta på den filen i Hearts of Iron 3. Och innan dess så kan man faktiskt börja med Crusader Kings som utspelar sig på medeltiden, och föra över den till EU3.

Frankrike är också kul, men Burgundy har roligare uppdrag!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

Spel suger (Jag är rolig) (Du röstade på detta alternativ)

spel är bara ett tidsfördriv, spelar jag längre än en timme eller så blir jag nästan deprimerad... däremot kan det vara lite underhållande om man är ett gäng kompisar som spelar framför tvn. men nej annars så suger spel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

Japp, det är samma upplägg fast lite annorlunda. Man kan faktiskt ta sin sparfil från EU3, fortsätta på den i Victoria 2, och sen fortsätta på den filen i Hearts of Iron 3. Och innan dess så kan man faktiskt börja med Crusader Kings som utspelar sig på medeltiden, och föra över den till EU3.

Det låter ju faktiskt helt förträffligt. Crusader kings är ett annat spel jag hade tänkt testa på. Likaså Total war. Bara det att jag får aldrig tummen ur röven..

Mawns:

Frankrike är också kul, men Burgundy har roligare uppdrag!

Det var i Napoleons ambition jag lirade, då hade man inte ens uppdrag [n]. Vilka uppdrag har Burgundy då?


   
SvaraCitera